باب کورکر: به هر دولتی که روزنامه‌نگاران را هدف قرار دهد پاسخ مقتضی می‌دهیم

باب کورکر: به هر دولتی که روزنامه‌نگاران را هدف قرار دهد پاسخ مقتضی می‌دهیم
سه شنبه 17 مهر 1397 - 01:05

سناتور ارشد آمریکایی با اشاره به موضوع ناپدید شدن جمال خاشقچی خطاب به مقامات سعودی گفت که کنگره به هر دولتی که روزنامه نگاران را هدف قرار دهد پاسخ مقتضی خواهد داد.

العالم-امریکا

باب کورکر سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی در حساب توئیتری خود با اشاره به ماجرای ناپدید شدن معارض سعودی نوشت؛ فکر و ذهن ما با جمال خاشقچی و خانواده او و همچنین همکارانش در روزنامه واشنگتن پست است.

وی افزود: من درباره مساله ناپدید شدن خاشقچی با سفیر سعودی در آمریکا شخصا صحبت کردم. ضمن اینکه منتظر اطلاعات بیشتری هستیم باید بگویم که ما به هر دولتی که روزنامه نگاران را هدف قرار میدهد پاسخ مقتضی خواهیم داد. 

اظهارات سناتور آمریکایی درحالی مطرح می‌شود که دولت این کشور تا کنون موضع مشخصی درباره موضوع خاشقچی نگرفته است. 

خاشقچی که چهارشنبه گذشته برای انجام کار اداری مربوط به ازدواجش از آمریکا به ترکیه و کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود، ناپدید شد تا اینکه برخی مقامات ترکیه اخیرا خبر کشته شدن او را تائید کردند.

پلیس ترکیه شنبه شب اعلام کرد که منتقد سعودی به احتمال قوی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته و جسد وی با خودرو به بیرون از کنسوگری منتقل شده است.

با این حال مقامات ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان رئیس جمهوراین کشور ضمن ابراز امیدواری برای زنده بودن خاشقچی از مقامات سعودی خواسته اند ثابت کنند که خاشقچی از ساختمان کنسولگری خارج شده است.

خواسته ای که تا کنون از سوی مقامات سعودی بی پاسخ مانده است.

پربیننده ترین خبرها