سفر مجدد کُردها به دمشق برای مذاکره با مسئولان دولتی سوریه

سفر مجدد کُردها به دمشق برای مذاکره با مسئولان دولتی سوریه
سه شنبه 17 مهر 1397 - 18:32

یک منبع آگاه اعلام کرد که یک هیأت از گروه «شورای دموکراتیک سوریه» وارد دمشق شد و قرار است اعضای این هیأت با مسئولان سوری دیدار کنند.

العالم - سوریه

یک هیأت از گروه موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» -وابسته به کُردها- در مرداد ماه گذشته دو بار به دمشق سفر و با مسئولان دولتی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

شبکه خبری «المیادین» گزارش داد که یک هیئت دیگر از این گروه امروز سه شنبه بار دیگر وارد دمشق شد تا مذاکره با مسئولان سوری را از سر بگیرد.

یک منبع آگاه به المیادین گفت که این هیئت با شخصیتهای دولتی و امنیتی سوریه دیدار خواهد کرد و محور مذاکرات آنان، بررسی آینده مناطق شرق فرات در استان دیرالزور خواهد بود.

«امینه عمر» رئیس مشترک شورای دموکراتیک هفته گذشته اعلام کرد که این شورا همچنان آماده گفت‌وگوست و باور دارد که «راهکار سیاسی، بهترین راه برای پایان بحران سوریه است».

امینه عمر با تأکید بر اینکه این شورا تمایل دارد که گفت‌وگوهای خود با دولت سوریه را از سر بگیرد، اظهار داشت که «مسیر این مذاکرات طولانی است، ولی آنچه از آن حاصل خواهد شد، به سود ملت سوریه و پایان بحرانی خواهد بود که بین طرفها ایجاد شده است».

آخرین سفر هیات شورای دموکراتیک سوریه به دمشق به 23 مرداد ماه بازمی‌گردد که اعضای این هیئت با معاون وزیر مدیریت محلی سوریه و شماری از شخصیتهای اداری و حقوقی در این وزارتخانه برای بررسی مسئله موسوم به «تمرکز زدایی» دیدار کردند.

«حکمت حبیب» عضو هیات رئیسه شورای دموکراتیک سوریه تأکید کرد که در جریان این دیدار برخی از مسائل مربوط به قانون 107 (درباره مدیریت محلی) را بررسی کردند.

حبیب با بیان ایکه این دیدارها مثبت بوده، تأکید کرد که گفت‌وگو ادامه خواهد داشت تا طرفین در این زمینه به توافقاتی دست یابند.

در همین راستا، «ریاض درار» رئیس مشترک شورای دموکراتیک سوریه نیز اعلام کرد که در جریان این مذاکرات، مفهوم «مدیریت محلی و امکان مشارکت در آن و چشم انداز مفهوم تمرکز زدایی» بررسی شده است.

درار تأکید کرد که «آغاز هر نبردی برای مقابله با تروریسم خواهد بود و ما یک طرف آن خواهیم بود» و پس از حل و فصل مشکلات و مصالحه، گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بخشی از «ارتش سوریه خواهد بود که از مرزهای خود دفاع می‌کند».

فارس

پربیننده ترین خبرها