ورود یک هیئت از «ائتلاف معارضان سوری» به ادلب 

ورود یک هیئت از «ائتلاف معارضان سوری» به ادلب 
چهارشنبه 18 مهر 1397 - 11:28

یک هیئت از ائتلاف موسوم به معارضان سوری پس از گذشت چندین سال وارد ادلب شدند و از منطقه‌ای که قرار است به عنوان منطقه «عاری از سلاح» باشد دیدن کرده‌اند.

العالم - سوریه

 یک هیئت از ائتلاف معارضان سوری پس از گذشت چند سال، برای نخستین بار وارد شهر ادلب واقع در شمال غرب سوریه شد.

شبکه موسوم به «المحرر الاعلامیه» وابسته به گروه تروریستی «فیلق الشام» تصاویری از« عبد الرحمن مصطفى و أنس العبدة» رئیس و سخنگوی ائتلاف معارضان به همراه شمار دیگری از مسئولان این ائتلاف منتشر کرد.

به گفته المحرر، اعضای ائتلاف معارضان از منطقه‌ای که قرار است به عنوان منطقه «عاری از سلاح» باشد دیدن کرده‌اند.

در این تصاویر یکی از فرمانده ائتلاف تروریستی «الجبهه الوطنیه للتحریر» خطوط این منطقه عاری از سلاح را بر روی نقشه به اعضای ائتلاف نشان می‌دهد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه و رسانه‎‌های معارض از چند روز پیش می‌گویند که گروههای «معارض» سلاح سنگین خود را از منطقه‌ای که ترکیه و روسیه توافق کردند، خارج ساخته‌اند.

«ناجی المصطفی» سخنگوی الجبهه الوطنیه روز گذشته ادعا کرد که عملیات خارج کردن سلاح سنگین تکمیل و این سلاحها به مقرهایی منتقل شده است که در خط مقدم تماس با ارتش سوریه قرار نداشته باشد.

المصطفی به پایگاه خبری معارض «عنب بلدی» گفت که نیروهای ترکیه طی روزهای گذشته حضور خود را در ادلب افزایش داده و تجهیزات و خودروهای زرهی را به پست‌های دیدبانی واقع در منطقه مورد توافق منتقل کرده است.

ائتلاف معارض سوریه اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که نیاز مبرمی برای طراحی برنامه‌ای به منظور مدیریت استان ادلب وجود دارد.

ترکیه و معارضان در حالی می‌گویند که سلاح سنگین تروریستها از منطقه عاری از سلاح خارج شده است، که شامگاه سه شنبه (روز گذشته) عناصر تروریستی با حملات توپخانه‌ای شمال غرب شهر حلب را هدف قرار دادند که شامل منطقه عاری از سلاح می‌شود.

منطقه عاری از سلاحی که روسیه و ترکیه بر سر آن توافق کردند شامل منطقه‌ای در عمق 15 تا 20 کیلومتر در خطوط تماس بین نیروهای ارتش سوریه و گروههای تروریستی در اطراف ادلب، بخشهایی از ریف شمالی حماه، ریف غربی حلب و ریف شمالی لاذقیه است.

ادلب در حال حاضر در اشغال تروریستها قرار دارد و مسئله مدیریت آن از سوی معارضان در حالی مطرح می‌شود که مسئولان سوری تأکید دارند توافق ادلب موقت بوده و مقدمه‌ای برای بازگشت نهایی آن به آغوش دولت سوریه است.

در مرحله نخست این توافق قرار بوده است که سلاح سنگین تروریستها از منطقه عاری از سلاح خارج شود. در مرحله دوم نیز باید تروریستها از ادلب خارج شوند. در مرحله سوم هم نهادهای دولتی سوریه فعالیت خود را در این استان آغاز خواهند کرد.

ترکیه درباره مسئله خروج تروریستها هنوز نتوانسته است به توافقی با آنان دست یابد؛ چرا که النصره توافق ادلب را نمی‌پذیرد و حاضر نیست خود را منحل کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها