سناتور آمریکایی: تا خاشقچی زنده به آمریکا بازنگشته، کمک تسلیحاتی به ریاض باید متوقف شود

سناتور آمریکایی: تا خاشقچی زنده به آمریکا بازنگشته، کمک تسلیحاتی به ریاض باید متوقف شود
پنج‌شنبه 19 مهر 1397 - 22:42

یک سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا ضمن تلاش برای ارائه طرحی در خصوص قطع کمک‌های نظامی و تسلیحاتی واشنگتن به ریاض تأکید کرده که دولت سعودی مادامی‌که کمک‌های نظامی آمریکا را دریافت می‌کند به قتل و ترور غیرنظامیان و روزنامه‌نگاران ادامه می‌دهد.

العالم - آمریکا

«رند پال» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی امروز (پنجشنبه) تأکید کرد، آمریکا باید فروش تسلیحات و حمایت نظامی خود از عربستان سعودی را متوقف کند.

این سناتور آمریکایی در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، با اشاره به جریان ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا در کنسولگری عربستان در استانبول نوشت: «مادامی‌که ما سعودی‌ها را به تسلیحات مجهز می‌کنیم و به آنها کمک می‌کنیم، آنها به کشتن غیرنظامی‌ها و خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ادامه می‌دهند».

وی در ادامه تأکید کرد: «رئیس‌جمهور [آمریکا] باید فورا فروش تسلیحات و ارائه پشتیبانی نظامی به عربستان سعودی را متوقف کند».

این سناتور کنگره آمریکا در پیامی دیگر طرح پیشنهادی‌اش برای قطع همکاری‌های نظامی آمریکا با عربستان سعودی خبر داد و نوشت: «این هفته، قصد دارم طرح دیگری برای قطع تمام همکاری‌ها با ارتش عربستان سعودی در زمینه‌های تأمین بودجه، آموزش، ارائه مشورت و حوزه‌های دیگر ارائه دهم، تا زمانی که جمال خاشقچی روزنامه‌نگار [و ستون‌نویس واشنگتن‌پست] زنده [به آمریکا] بازگردد».

رند پال همچنین در پیامی دیگر بخش کوتاهی از مصاحبه خود با شبکه «فاکس نیوز» را که مجری این شبکه توئیت کرده، بازنشر داده و تأکید می‌کند:‌ «عربستان باید بداند دنیا از اقداماتش به ستوه آمده و دیگر نمی‌تواند خیلی راحت به کشتار روزنامه‌نگاران اقدام کند».

خاشقجی که از منتقدان «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی است از بعد از ظهر سه‌شنبه هفته گذشته (۱۰ مهر)، بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است.

پربیننده ترین خبرها