در دیدار با ابراهیم جعفری؛

تاکید وزیر امور خارجه سوریه بر همکاری سوریه و عراق در مقابله با چالش ها

تاکید وزیر امور خارجه سوریه بر همکاری سوریه و عراق در مقابله با چالش ها
يکشنبه 22 مهر 1397 - 22:27

وزیر امور خارجه سوریه هم چنین بر تصمیم گیری مردم سوریه مبنی بر ادامه جنگ با گروههای تروریستی تا آزادسازی کامل سوریه تاکید کرد.

العالم - سوریه

 «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه و «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق امروز (یکشنبه) در دمشق با یکدیگر دیدار و درباره مسایل مختلف از جمله تروریسم گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری «سانا» گزارش داد که در این دیدار بر ضرورت تسریع بازگشایی گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور به منظور تسهیل تردد و حمل و نقل کالاها تاکید شده است.

ولید المعلم با تاکید بر عزم و اراده مردم سوریه در مبارزه با تروریسم تا آزادسازی کامل کشورشان گفت دمشق اکنون در مرحله پایانی عبور از بحران و در آستانه پیروزی قرار دارد.

وزیر خارجه عراق ضمن ابراز امیدواری در مورد افزایش هماهنگی‌ها و همکاری‌ها در بالاترین سطح و بازگشت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور گفت که دولت و ملت این کشور، کمک‌های دمشق به عراقی‌ها را فراموش نخواهند کرد و بغداد همواره در کنار مردم سوریه قرار دارد.

ابراهیم الجعفری با بیان اینکه کشورهای منطقه و جهان به تدریج در حال کشف حقیقت مواضع سوریه و تحولات این کشور هستند، افزود: «ملت سوریه هزینه مقابله با تروریسم را به نیابت از جهانیان پرداخت کرده‌اند.»

وزیر خارجه عراق امروز (یکشنبه) به دعوت ولید المعلم همتای سوری خود در سفر رسمی سه روزه وارد دمشق شد.

آخرین سفر الجعفری به سوریه به 24 مارس 2015 بازمی‌گردد. وی در آن سفر که نخستین دیدار یک مقام عالی‌رتبه عراقی به سوریه از زمان آغاز جنگ این کشور در سال 2011 به شمار می‌رفت با بشار اسد و نیز  وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.

محتوای دیدار آن زمان وزیر خارجه عراق با مقامات سوری درباره مقابله با تروریسم به ویژه گروه تروریستی داعش بود که بخش‌های زیادی از خاک سوریه و عراق را اشغال کرده بود.

پربیننده ترین خبرها