شاه بحرین اکثریت مردم را گمراه می‌داند!

شاه بحرین اکثریت مردم را گمراه می‌داند!
دوشنبه 24 مهر 1391 - 09:07

شاه بحرين مخالفان معترض که اکثريت مردم اين کشور را تشکيل مي دهند، "گروهي گمراه" ناميد و مدعي شد که آنها با کمک طرفهاي خارجي به دنبال كشاندن رژيم به دايره خشونت هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حمد بن عيسي آل خليفه"  مدعی شد، "گروه گمراهي" در پي كشاندن بحرين به دايره خشونت هستند تا به اهداف سیاسی خود دست یابند .. اين افراد با بهره گرفتن از كمك هاي بيگانگان در پي تحميل ديدگاه گروه يا حزبشان و دستيابي به خواسته هاي سياسي و زيان رساندن به كشور هستند.

شيخ حمد بن عيسي، از پارلمان بحرين خواست، براي مقابله با اقدامات اين گروه و مجرم دانستن كساني كه طبق ادعای وی به وحدت ملي و امنيت اجتماعي بحرين آسيب مي رسانند، قوانین مناسبی را تصويب كند.

حمد بن عیسی، در مراسم افتتاح سومين دوره از سومين فصل قانونگذاري پارلمان بحرين، اظهار داشت: آنها براي دخالت در امور داخلي بحرين از كساني كمك مي گيرند كه اين امور به آنها هيچ ارتباطي ندارد؛ ما با درايت مخالفتمان را با هر گونه دخالت خارجي در امور داخلي كشورمان اعلام كرده ايم.

درحالیکه طبق اذعان همه ناظران بین المللی و مدافعان حقوق بشر، تظاهرات و اعتراضهای مردم بحرین از آغاز انقلاب 14 فوریه همواره مسالمت آمیز بوده و این روند همچنان ادامه داشته، حمد بن عیسی تصريح كرد: ما با افزايش خطرناك تنش از سوي اين گروه و اقدامات خشونت بار و تروريستي آن كه باعث آسيب رساندن به اموال عمومي و شخصي شهروندان و افراد مقيم در كشور شده است، به شدت مخالفیم، و مقابله با تهديدات امنيتي فراروي شهروندان را وظيفه خودمان مي دانيم.

این درحالی است که برخلاف ادعای حمد بن عیسی، برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی آل خلیفه و آل سعود با مردم بحرین، و سرکوب مردم با استفاده از انواع سلاح های ممنوع مانند گازهای سمی و گلوله های ساچمه ای و جنگی به صورت کاملا آشکار در بحرین ادامه دارد.

پادشاه بحرين همچنین از نقش نيروهاي مسلح و دستگاههاي امنيتي وابسته به وزارت كشور بحرين قدردانی کرد.

با وجود اعتراضهای مستمر فعالان مدافع حقوق بشر در نقاط مختلف دنیا به شکنجه و بدرفتاری با فعالان و بازداشت معترضان در بحرین و محاکمه ظالمانه شهروندان در دادگاه های نظامی، در سایه سکوت قدرتهای جهانی و سازمانهای وابسته به این قدرتها در قبال سرکوبها در بحرین، حمد بن عیسی از موفقيت هاي كشورش در زمينه حقوق بشر تقدير كرد و اظهار داشت: اخيرا سازمان ملل گزارش بحرين در زمينه حقوق بشر و اجراي توصيه هاي كشورهاي عضو شوراي بين المللي حقوق بشر در ژنو را تأييد كرد؛ از سوي ديگر بحرين به عضويت كميته مشورتي شوراي حقوق بشر در آمده است كه اين امر نشان دهنده اعتماد جامعه بين الملل در زمينه توانايي بحرين مبني بر پايبندي به تعهدات بين المللي اش است.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها