رأی تو ارزشمندتر است؛ شعار ویژه «الوفاق» برای تحریم انتخابات بحرین

رأی تو ارزشمندتر است؛ شعار ویژه «الوفاق» برای تحریم انتخابات بحرین
پنج‌شنبه 26 مهر 1397 - 12:27

برزگترین جمعیت معارض بحرین که انتخابات پارلمانی و شورای شهر این کشور در ماه آینده میلادی را تحریم کرده از شعار ویژه خود در این باره رونمایی کرد.

 

العالم - بحرین

«الوفاق» بزرگترین جمعیت معارض سیاسی در بحرین شعار ویژه «صوتک أغلی» (رأی تو ارزشمندتر است) را برای تحریم انتخابات این کشور معرفی کرد.

الوفاق اعلام کرد که این اقدام در راستای هماهنگی با موضع مردمی و دیدگاه سیاسی الوفاق مبنی بر عدم مشروع بودن  انتخابات آینده و نیز «در پاسخ به اقدامات رژیم ظالم آل‌خلیفه علیه ملت بی‌دفاع بحرین» انجام شده است.

بر اساس گزارش «اللؤلؤة»، الوفاق در ادامه تصریح کرد «رأی شهروندان ارزشمندتر از نظام انتخاباتی غیرعادلانه و نیز پارلمان فاقد صلاحیت است که حتی از کمترین سطح دموکراسی برخوردار نیست. اراده شهروند بحرینی بالاتر از آن است که در بحران‌های سیاسی، حقوقی، اقتصادی، اجتماعی و نیز فساد مالی و اداری و امثال آن مورد سوءاستفاده قرار گیرد».

این جمعیت معارض بحرینی تأکید کرد «اصل مشارکت در انتخابات آن است که در محیط سیاسی آماده انجام شود اما مشارکت در انتخابات کنونی منجر به پارلمانی ناتوان و فاقد قدرت خواهد شد».

الوفاق تأکید کرد ملت بحرین مطالبات عادلانه و مشروعی دارد و این طبیعی است که تحقق مطالبات مذکور منجر به تحولات ریشه‌ای به سمت دموکراسی خواهد شد.

«خالد بن احمد» وزیر خارجه بحرین به این اقدام جمعیت الوفاق واکنش نشان داد. وی در صفحه توئیتر خود از هشتگ «صوتک أغلی» استفاده کرد و مدعی شده الوفاق علیه بحرین توطئه می‌کند.

پربیننده ترین خبرها