ترامپ: عربستان سعودی به ما در موضوعات مرتبط با اسرائیل خیلی کمک می‌کند

ترامپ: عربستان سعودی به ما در موضوعات مرتبط با اسرائیل خیلی کمک می‌کند
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 12:54

رئیس‌جمهور آمریکا گفته که عربستان سعودی به واشنگتن در موضوعات مرتبط با رژیم صهیونیستی «خیلی کمک» کرده است.

العالم- آمریکا 

رئیس‌جمهور آمریکا ریاض را «متحد خیلی خوب» واشنگتن خواند و به تمجید از مواضع عربستان سعودی در رابطه با رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، رئیس‌جمهور آمریکا طی اظهاراتی در کاخ سفید تاکید کرده که عربستان سعودی به آمریکا در موضوعات مرتبط با رژیم صهیونیستی کمک کرده است.

«دونالد ترامپ» در دفاع از عربستان سعودی سخنان روز سه شنبه رئیس‌جمهور ترکیه علیه ریاض در ارتباط با پرونده قتل «جمال خاشقچی» را «بسیار تند» خواند و گفت: «طرح اولیه سعودی‌ها [برای قتل خاشقچی] خیلی بد بود و خیلی هم ضعیف اجرا شد. مخفی کردن آن هم یکی از بدترین مخفی‌کاری‌های تاریخ بود. هر کسی که این پیشنهاد را مطرح کرده در دردسر بزرگی افتاده و همین‌طور هم باید باشد».

او همچنین به تمجید از مواضع عربستان سعودی پرداخت و این کشور را «یک متحد خیلی خوب ما» خواند و از «کمک» ریاض به واشنگتن در رابطه با مسائل مرتبط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: «آنها (عربستان سعودی) در رابطه با اسرائیل به ما خیلی کمک کرده‌ا‌ند، آنها دارند روی خیلی چیزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند».

ترامپ توضیح بیشتری درباره اینکه منظور او ازتاکید بر سرمایه‌گذاری ریاض روی «بسیاری از چیزها» چه بوده، ارائه نداد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنانش، به منظور توجیه اقدامات عربستان سعودی به ویژه در موضوع قتل خاشقچی ادعاهایی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران مطرح کرد.

او پیش از این هم در تلاش برای توجیه مواضع نرم دولت آمریکا در قبال قتل خاشقچی گفته بود که عربستان سعودی «متحد ما برای مهار ایران است».

اظهارنظرهای ترامپ درباره قتل جمال خاشقچی در حالی مطرح شده که فشارهای بین‌المللی در موضوع قتل این روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی سبب شده اعضای ارشد کنگره آمریکا هم به کاخ سفید درباره لزوم شدت عمل در قبال ریاض فشار بیاورند.

فارس

پربیننده ترین خبرها