ترامپ ارسال بسته‌های انفجاری برای کلینتون‌ و اوباما را محکوم کرد/ شهردار نیویورک: ارسال بسته ها اقدامی تروریستی بود

ترامپ ارسال بسته‌های انفجاری برای کلینتون‌ و اوباما را محکوم کرد/ شهردار نیویورک: ارسال بسته ها اقدامی تروریستی بود
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 22:00

ترامپ با بازنشر یکی از نوشته‌های توئیتری معاونش، ارسال بسته‌های انفجاری برای روسای جمهور دموکرات قبلی آمریکا را محکوم کرد.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه محکومیت ارسال بسته‌های انفجاری برای سه نفر از اعضای ارشد حزب دموکرات، این اقدام را با نوشتن جمله‌ای کوتاه، محکوم کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» شهردار نیویورک چهارشنبه شب به حادثه ارسال بسته‌های مشکوک به شخصیت‌های معروف دموکرات آمریکا واکنش نشان داد و آن‌را «اقدام تروریستی» توصیف کرد.  

«بیل دی بلاسیو» شهردار نیویورک در این زمینه گفت، بسته‌های ارسالی به نشانی شخصیت‌های معروف دموکرات آمریکا، اقدام آشکار تروریستی است.

بر اساس این گزارش، این بسته‌های مشکوک روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به نشانی «بیل کلینتون» رئیس جمهور پیشین ، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین ، «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق، «جان برنان» رئیس سابق سیا و نیز شبکه خبری «سی. ان. ان» و برخی شخصیت‌های دیگر ارسال شد.

شهردار نیویورک در گفت‌وگو با سی .ان .ان گفت، این حادثه تلاشی برای آسیب رساندن به آزادی مطبوعات و رهبران کشور ما از طریق اعمال خشونت آمیز بود.

پلیس مخفی آمریکا امروز از ارسال بسته‌های مشکوک برای خانه «هیلاری و بیل کلینتون» وزیر خارجه و رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در نیویورک و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واشنگتن‌دی‌سی خبر داد. برای دفتر سی‌ان‌ان هم بمبی ارسال شد که تحریریه نیویورک این شبکه خبری را به تعطیلی کشاند.

رسانه‌ها دیروز هم از پیدا شدن یک بمب در منزل «جورج سوروس» سرمایه‌دار مشهور آمریکایی که با عنوان پدر انقلاب‌های رنگی شناخته می‌شود، خبر دادند. این بسته انفجاری در صندوق پستی خانه وی گذاشته شده بود.

نیروهای پلیس این بمب را مانند بمب‌هایی که در تحریریه سی‌ان‌ان و خانه کلینتون‌ها پیدا شده بود، به صورت کنترل‌شده منفجر کردند.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این ماجرا، در توئیتر نوشته بود: «ما تلاش برای حمله به رئیس‌جمهرو سابق اوباما، کلینتون‌ها، سی‌ان‌ان و دیگران را محکوم می‌کنیم. این اقدامات بزدلانه، نفرت‌انگیز هستند و جایی در این کشور ندارند. از پاسخ سریع سرویس مخفی، اف بی آی و نیروهای انتظامی محلی، سپاسگزاریم. مسئولین این اقدام به عدالت سپرده خواهند شد.

دونالد ترامپ این نوشته معاونش را بازنشر داده و بالای آن نوشته: «کاملاً موافقم.»

پربیننده ترین خبرها