دادستان سعودی: افراد مشکوک به قتل خاشقچی با نیت قبلی وی را کشتند

دادستان سعودی: افراد مشکوک به قتل خاشقچی با نیت قبلی وی را کشتند
پنج‌شنبه 3 آبان 1397 - 14:02

دادستانی عربستان سعودی می‌گوید طبق اطلاعاتی که از طرف ترکیه دریافت شده، احتمالا قتل خاشقچی از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است.

دادستانی عربستان سعودی امروز پنجشنبه در دومین بیانیه خود درباره پرونده قتل جمال خاشقچی در کنسولگری سعودی در ترکیه، اعلام کرد که تحقیقات دادستانی در این خصوص ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از دادستانی (سعود المُعجب) گزارش داد که «اطلاعات رسیده به دادستانی از جانب برادران تُرک... نشان می‌دهد که شاید افراد مظنون در آن حادثه، کارشان را با قصد قبلی انجام داده باشند». 

در این بیانیه آمده «پیرو بیانیه مورخ دهم صفر 1440 هـ.ق.، درباره نتیجه تحقیقات اولیه که دادستانی کل در خصوص پرونده شهروند جمال احمد خاشقچی -خدایش رحمت کند- انجام داد، اطلاعاتی که از جانب طرف برادران تُرک و از طریق تیم کاری مشترک بین پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری ترکیه، [کشور] برادر، به دادستانی رسیده، نشان می‌دهد که افراد مظنون در حادثه، شاید کار خود را با قصد قبلی انجام داده‌اند».

در ادامه آمده است که «‌دادستانی کل، تحقیقات خود با متهمان را در سایه اطلاعات رسیده و نتیجه تحقیقات خود تا رسیدن به حقایق -ان شاء الله- و تکمیل اجرای عدالت را ادامه می‌دهد».

پیشتر عربستان، از سرنوشت جمال خاشقچی که روز دوم اکتبر به کنسولگری سعودی در استانبول مراجعه کرده و دیگر رؤیت نشده بود، ابراز بی‌اطلاعی می‌کرد تا اینکه تحت فشار بین‌المللی، بناچار هجده روز بعد از حادثه، به کشته شدن او در کنسولگری اعتراف کرد اما مدعی شد که سران سعودی از ماجرا بی‌اطلاع بوده‌اند. 

پربیننده ترین خبرها