سعد حریری دوباره در زمین بازی بن سلمان

سعد حریری دوباره در زمین بازی بن سلمان
پنج‌شنبه 3 آبان 1397 - 16:25

در آستانه یک سالگی حبس و حصر نخست وزیر لبنان در عربستان که به اعلام استعفای اجباری او منجر شد، دیروز و در کنفرانس موسوم به "داووس کویر" مجددا نخست وزیر لبنان به محملی برای شوخی و به بازی گرفته شدن از ناحیه بن سلمان تبدیل شد.

العالم - لبنان

در این نشست و بهنگام سخنرانی، بن سلمان در قالبی طنز امیز اعلام کرد: سعد حریری مجبور خواهد بود دو روز در عربستان بماند لذا شایعه‌ای درباره ربوده شدن او منتشر نکنید.

بن سلمان با این سخنان از سویی تلاش کرد که ماجرای حبس و حصر سعد حریری در نوامبر سال گذشته در عربستان که با واکنش های مختلف  و البته شدیدی در داخل لبنان و همچنین در عرصه بین الملل مواجه شد را در سطح یک شایعه پایین آورد.

از دیگر سو با طرح این طنز کوشید تا خود را نسبت به فشار سنگینی که از ناحیه پرونده قتل خاشقجی متوجه اوست رها و آزاد جلوه دهد و بلاخره با یکسان سازی موضوع حبس حریری در عربستان و ماجرای قتل خاشقچی خود را از اینکه همچنان در کانون اتهام این قتل قرار داشته باشد رهایی بخشد. 

این درحالی است که تاکنون نه در ماجرای حصر حریری و نه در ماجرای قتل خاشقچی هیچ دلیل محکمه پسند و اقناع کننده افکار عمومی از ناحیه حکومت سعودی ارائه نشده است. 

به باور تحلیلگران سعد حریری  در اجلاس داووس کویر خواسته یا ناخواسته مجددا در زمین بن سلمان به بازی گرفته شده است.

پربیننده ترین خبرها