در تماس تلفنی با ملک سلمان؛

مرکل، عربستان را تهدید کرد

مرکل، عربستان را تهدید کرد
جمعه 4 آبان 1397 - 01:31

دفتر صدراعظم آلمان اعلام کرد که «آنگلا مرکل» در تماس تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، قتل روزنامه‌نگار «جمال خاشقچی» در کنسولگری این کشور را به «تندترین لحن ممکن» محکوم و ریاض را تهدید به «اقدامات مناسب» کرد.

العالم - اروپا

به نوشته واشنگتن پست، در بیانیه شامگاه پنجشنبه این دفتر آمده که صدراعظم آلمان در تماس با پادشاه عربستان، از آمادگی برلین برای بکارگیری «اقدامات مناسب به همراه شرکای بین‌المللی خود» در واکنش به قتل این روزنامه‌نگار، سخن گفته است.
بیانیه ادامه می‌دهد که مرکل «صراحتاً تأکید کرد؛ سلسله وقایع منجر به قتل خاشقچی باید بوضوح شرح داده شود».
دفتر صدراعظمی آلمان می‌افزاید: صدراعظم از عربستان سعودی خواست که از تحقیقات سریع، شفاف و موثق در این زمینه اطمینان حاصل کند.
بیانیه ادامه می‌دهد که وی همچنین در این تماس بر لزوم «مسؤول دانستن» افراد دخیل در این جنایت تأکید کرده است.
مرکل پیش تر، صادرات سلاح به عربستان سعودی را تا مشخص شدن ابعاد مختلف قتل خاشقچی، متوقف کرده بود.
این بیشترین و شدید ترین واکنشی است که مقام های اروپایی به جنایت عربستان سعودی داشته اند.
خاشقچی 59 ساله که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، بیش از سه هفته پیش برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و دیگر برنگشت.
رسانه‌های ترکیه گزارش کرده‌ بودند که 15 نفر از اعضای سرویس اطلاعاتی عربستان پس از وی وارد کنسولگری شده و احتمالاً در قتل او نقش داشته‌اند.
عربستان سعودی مدعی است که وی در جریان یک مشاجره در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده؛ ادعایی که مورد پذیرش افکار عمومی قرار نگرفته است.

 

پربیننده ترین خبرها