روسیه و سازمان ملل در قنیطره گشت های مشترک راه اندازی کردند

روسیه و سازمان ملل در قنیطره گشت های مشترک راه اندازی کردند
جمعه 4 آبان 1397 - 13:40

سازمان ملل متحد به همراه روسیه برای نخستین بار گشتی های مشترکی در جنوب استان قنیطره سوریه با هدف تامین امنیت نیروهای این سازمان راه اندازی کرده اند.

العالم ـ سوریه

رسانه های سوریه روز جمعه اعلام کردند که پلیس نظامی روسیه برای نخستین بار با همکاری نیروهای سازمان ملل متحد مستقر در منطقه حائل در جولان سوریه، گشت مشترک راه اندازی کردند.
جانشین فرمانده گردان پلیس نظامی روسیه در گفت و گو با رسانه ها گفت: از طرف فرماندهی ارتش روسیه به ما دستور داده شده است، برای هماهنگی و راه اندازی گشتی های مشترک در منطقه خالی از سلاح در بلندی های جولان اقدام کنیم.
سرگرد سرگئی کورالینکو افزود: وظیفه اصلی این گشتی ها تامین امنیت نیروهای سازمان ملل متحد در جولان است‌.
وی اضافه کرد: در آینده دایره فعالیت این گشتی ها را به سراسر منطقه حائل گسترش می دهیم تا تمام مناطق استقرار سابق نیروهای سازمان ملل متحد را نیز شامل شود.
کورالینکو گفت: گسترش مداوم منطقه فعالیت گشتی ها در بخش جنوبی منطقه حائل شرایط را برای بازگشایی گذرگاه مرزی قنیطره فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، گذرگاه مرزی و راهبردی قنیطره بین سوریه و جولان اشغالی پس از پنج سال 10 روز قبل با حضور جمعی از مسئولان و مردم این منطقه بازگشایی و پرچم سوریه بر فراز آن برافراشته شد.
بلندی های جولان٬ منطقه ای کوهستانی است که در جنوب غربی ترین بخش خاک سوریه واقع شده و از نظر تقسیمات اداری از توابع استان قنیطره سوریه است. این منطقه تنها 70 کیلومتر از شهر دمشق فاصله دارد. 
رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه در سال 1967 بخش بزرگی از بلندی های جولان را که متعلق به سوریه است٬ به اشغال خود در آورد.

پربیننده ترین خبرها