استقبال کویتی ها از اصلاح قانون انتخابات

استقبال کویتی ها از اصلاح قانون انتخابات
شنبه 29 مهر 1391 - 19:14

كويت، (العالم)- تحليلگر سياسي كويتي، از استقبال اكثر شهروندان كويتي از دستورات جديد امير اين كشور براي اصلاح قانون انتخابات خبر داد.

"عبدالواحد خلفان" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: اوضاع نابسامان سیاسی و فضای متشنج حاکم بر کویت، باعث شد که مردم برای شنیدن دستورات جدید امیر کویت درخصوص اصلاح قانون انتخابات لحظه شماری کنند.

خلفان اوضاع سياسي كويت را در سال هاي اخیر بسيار ناگوار توصیف کرد و گفت: این امر به استعفای چند دولت، انحلال مجلس و افزايش قوم گرایي در کشور منجر شد.

اين فعال سیاسی و رسانه ای کویتی، يكي از عوامل حاکم شدن فضای متشنج سیاسی بر کشور را قوانين انتخابات عنوان كرد و گفت: این قوانین در سال 2006 بدون بررسی دقیق و کارشناسی تصويب شد.

وی افزود: اینک از دولت انتظار مي رود زمینه تنظیم قانون جديد انتخابات را با رعايت اصل عدالت در جامعه كويت فراهم کند.

عبدالواحد خلفان با اشاره به اين كه تهديد مخالفان براي تحريم انتخابات جدي نيست، اظهار داشت: مخالفان پيش از اين نيز انتخابات را تحريم كردند اما پس از مدتي به بهانه بدي اوضاع سياسي در کشور، در انتخابات شركت كردند.

وي با بیان این که اکثر نمايندگان مجلس از احزاب مذهبي تندرو هستند، آنها را به تلاش برای به حاشيه راندن ديگران متهم كرد و گفت: این امر  موجب ايجاد تنش در فضاي سياسي كويت شده است.

MKH-20-10:55

 

پربیننده ترین خبرها