ایران 10 مدال طلا جشنواره اختراعات کره جنوبی را کسب کرد

ایران 10 مدال طلا جشنواره اختراعات کره جنوبی را کسب کرد
شنبه 5 آبان 1397 - 13:16

تیم دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به نمایشگاه علوم و اختراعات آسیا 2018 کره جنوبی، 10 مدال طلا و یک جایزه ویژه بین المللی این رقابت ها را کسب کرد.

العالم ـ ایران ـ علمی

بنابر اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، در پایان این رقابت ها شایان آصف و الهام زارع در گرایش فنی مهندسی، کیان میر آفتاب زاده در گرایش انرژی های نو، مهدیه قاسم زاده و شقایق عمادی به صورت مشترک در گرایش شیمی، سجاد احمدی در رشته بیو الکترونیک و فاطمه شجاعی در گرایش عمران و معماری مدال طلای این رقابت ها را کسب کردند.
همچنین در پایان این رقابت ها محمد کاظمی و محمد سلیمانی به صورت مشترک در گرایش علوم اعصاب، فاطمه حسن پور در گرایش نجوم و هانیه جبلی و حانیه احمدی نیز در گرایش نانو به مدال طلا این رقابت ها به صورت مشترک دست یافتند.
نازنین برزین نیز در گرایش نانو شیمی علاوه بر کسب مدال طلا، جایزه ویژه بین المللی این رقابت ها را به خود اختصاص داد.
تیم دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران همچنین در پایان این رقابت ها با حضور در سفارت کشورمان در سئول با سفیر دیدار کردند.
"سعید بادامچی شبستری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی ضمن تبریک این موفقیت به دانش آموزان، با اهدای جوایزی از آنان تقدیر کرد. 
اعضای تیم دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران از میان برگزیدگان جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا به عنوان بزرگترین رویداد دانش آموزی کشور با حضور پنج هزار و 200 دانش آموز از 31 استان انتخاب و به این رقابت ها اعزام شده بودند.
این مسابقات در گروه سنی 14 تا 23 سال و از 24 مهرماه تا 2 آبان ماه 97 در شهر دایجئون کره جنوبی با حضور 34 کشور از سراسر دنیا برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها