احمد بن عبدالعزیز با تضمین های آمریکا و انگلیس به عربستان بازگشت

احمد بن عبدالعزیز با تضمین های آمریکا و انگلیس به عربستان بازگشت
چهارشنبه 9 آبان 1397 - 10:05

احمد بن عبدالعزیز شاهزاده سعودی پس از دریافت های امنیتی از سوی آمریکا و بریتانیا درخصوص اذیت نشدن از سوی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به عربستان بازگشت.

العالم - عربستان سعودی

احمد بن عبدالعزیز شاهزاده سعودی پس از دریافت های امنیتی از سوی آمریکا و بریتانیا درخصوص آسیب ندیدن از سوی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به عربستان بازگشت.

پایگاه «میدل ایست آی» به نقل از یک منبع سعودی نزدیک به شاهزاده احمد بن عبدالعزیز نوشت که بازگشت این شاهزاده، پس از رایزنی هایی با مسئولان بریتانیایی و آمریکایی و دریافت تضمین های کافی از سوی این کشورها تحقق یافت.

بر اساس این گزارش، شاهزاده احمد در زمان حضور در لندن، دیدارهایی را با اعضای خاندان حاکم سعودی انجام داده بود و با طرفدارانش در داخل عربستان که هم فکر وی بودند و وی را به ایستادن در برابر برادرزاده اش (ولیعهد) تشویق می کردند، ارتباط داشت.

همچنین سه شاهزاده معروف سعودی از بازگشت احمد بن عبدالعزیز به کشور حمایت می کنند.

در این گزارش آمده است که بازگشت این شاهزاده بر فشارها علیه محمد بن سلمان می افزاید؛ بن سلمانی که پس از کشته شدن جمال خاشقچی در داخل کنسولگری عربستان در ترکیه در روز دوم اکتبر جاری، حرفش بر سر زبان جهانیان افتاده است.

حتی قبل از موضوع خاشقچی، همه می دانستند که شاهزاده احمد، با سیاست های برادرزاده اش مخالف است ، وی در سال 2017 ، زمانیکه یکی از اعضای شورای بیعت آل سعود بود، با انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد مخالفت کرد و با وی بیعت نکرد.

وی همچنین به طور علنی از جنگ علیه یمن انتقاد کرده بود و خواهان وادار کردن بن سلمان به متوقف کردن این جنگ شده و بن سلمان را مسئول جنایت ها در یمن دانسته بود.

پایگاه «میدل ایست آی» به نقل از شاهزاده خالد بن فرحان که در آلمان زندگی می کند، نوشت: شاهزاده احمد و شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز می توانند وجهه عربستان را که بن سلمان آنرا تخریب کرده است، بهبود ببخشند.

وی تاکید کرد که در داخل خاندان حکومتی، خشم شدیدی نسبت به سیاست های ولیعهد وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها