وزیر خارجه پاکستان: امکانات خود را برای رفع نگرانی های امنیتی ایران در مرزها به کار می بریم

وزیر خارجه پاکستان: امکانات خود را برای رفع نگرانی های امنیتی ایران در مرزها به کار می بریم
چهارشنبه 9 آبان 1397 - 12:44

وزیر خارجه پاکستان در دیدار ظریف گفت که این کشور همه تلاش و امکانات خود را برای رفع نگرانی های امنیتی ایران در مرزها به کار خواهد برد.

العالم _ آسیا

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای پیگیری حادثه گروگانگیری مرزبانان ایرانی توسط یک گروهک تروریستی به پاکستان سفر کرده است، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با  شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از حسن نیت و تلاش های مقامات پاکستانی، توافقات گذشته مقامات سیاسی و نظامی را یادآور شد و برخی راهکارهای موجود برای تقویت امنیت مرزها و عملیات مشترک علیه گروههای تروریستی و تبهکار را ارائه کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان هم با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور بر  تقویت ارتباطات و به اشتراک گذاشتن اطلاعات برای رفع نگرانی ها تاکید کرد و افزود: امنیت ایران، امنیت پاکستان است و ما همه تلاش و امکانات خود را برای رفع نگرانی های امنیتی ایران در مرزهای خود بکار خواهیم بست.

بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفتگوها در این دیدار بود.

ظریف بعد از ظهر امروز به وقت محلی نیز با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها