حریری می دانست الحسن در بیروت است

حریری می دانست الحسن در بیروت است
سه شنبه 2 آبان 1391 - 11:38

ماجراي ترور سرهنگ وسام الحسن رئيس اداره نيروهاي امنيتي لبنان همچنان بحث اول رسانه‌ها و سياستمداران اين کشور است و هر کس در مورد اين حادثه حدث و گماني مي‌زند.

به گزارش العالم، يك منبع بسيارآگاه به روزنامه لبناني "السفير" گفت: بخش اطلاعات نيروي امنيت داخلي درحال بررسي تماس‌هاي سرهنگ  وسام الحسن است ؛ اين تماسها مي تواند چندين ساعت پيش از ترور و مشخصا از زمان رسيدن وي به فرودگاه بيروت يعني عصر پنجشنبه گذشته تا لحظه انفجار كه نزديك ساعت سه بعدازظهر جمعه گذشته بوده را شامل شود.

اين منبع اطلاعاتي گفت كمي پس از انفجار، اشرف ريفي مدير كل امنيت داخلي از امكان هدف قرار گرفتن فرد مشخصي سخن گفته اما اطلاعاتي كه به وي دادند بيانگر اين بود كه هيچ فردي هدف قرار نگرفته درهمان حال ريفي تلاش كرد تا با الحسن كه قرار بود در بازگشت از برلين، در پاريس در كنار خانواده‌اش باشد تماس بگيرد اما خط وي قفل بوده و ريفي نيز احتمال داده وي درمكاني باشد كه امكان پاسخگويي به تلفن خود را نداشته باشد.

حدود ساعت چهار، سعد الحريري با ريفي تماس گرفته و به وي گفته: آيا از جانب وسام مطمئن هستي؟ ريفي نيز به وي پاسخ داده: وسام مسافر است حريري نيز در پاسخ  گفت: وسام صبح با من تماس گرفت و رسيدن خود را به بيروت اطلاع داده است.

ريفي نيز فوراً تيمي را براي  تامين امنيت الحسن به ميدان انفجار اعزام مي‌كند اما كمي پيش از ساعت پنج، ساعت مچي وي را برايش مي‌آوردند تا همه بدانند فرد مورد هدف قرار گرفته وسام الحسن بوده است.

در اين هنگام ريفي با نجيب ميقاتي رئيس جمهور و سعد حريري تماس گرفته و مفقود شدن وسام را به اطلاع آنها مي‌رساند و مي‌گويد ترجيحا وي در انفجار اشرفيه هدف قرار گرفته است.

اين منبع افزود: الحسن ترجيحا نه تنها در بيروت بلكه در برلين و پاريس تحت كنترل بوده هم اكنون نيز همه افرادي كه تعداشان انگشت شمار است و پس از بازگشت وي از بيروت با وي تماس داشتند به ويژه در روز انفجار تحت كنترل هستند.

درهمين خصوص ريفي از ارائه برخي اطلاعات كه ممكن است به كشف جنايت بيانجامد خودداري كرد و در برابر هياتي از نويسندگان گفت: خودرويي كه منفجر شد مدل تويوتا راف 4 بود كه بيش از يك سال است كه به سرقت رفته در حالي كه شهيد حسن و همراه وي احمد صهيوني، به منظور حفاظت از خود سوار بر خودروي عادي مدل هوندا اكورد بودند.

 وي افزود: الحسن از يكي از دفترهاي سري منطقه كه در آنجا با برخي اشخاص مورد همكاري ما در زمينه امنيتي يا ارائه اطلاعات جلسه داشت، باز مي گشت.

وي گفت: من به شخصه و برخي افسران امنيتي عالي رتبه هر كدام دفاتر محرمانه‌اي دارند كه معمولا براي سهولت تردد در نزديكي مركز فرماندهي قرار دارد و هر از گاهي تغيير مي‌يابد و معمولا افراد اندك و مهمي وارد آن مي‌شوند.

وي افزود: ما روزانه به اين دفاتر نمي‌رويم بلكه هر دو-سه هفته سري بدانجا مي‌زنيم و شهيد وسام در اين دفتر قرار ملاقات داشته و به نظر مي‌رسد پيش از تغيير دادن مكان خود در كمين وي بوده اند.

 ريفي با تكذيب وقوع دو انفجار افزود: فقط يك انفجار روي داده و خودروي بمبگذاري شده كنار ديوار پارك بوده، دريك لحظه كه خودروي حسن از كنار آن رد شده به دليل فرعي و تنگ بودن راه، به موازات آن قرار گرفته و همان زمان انفجار رخ داده زيرا با توجه به شرايط ،امكان نداشته تا وي به سرعت رانندگي كند.

پربیننده ترین خبرها