مجلس سوریه: مساله فلسطین اولویت سوریه باقی خواهد ماند

مجلس سوریه: مساله فلسطین اولویت سوریه باقی خواهد ماند
پنج‌شنبه 10 آبان 1397 - 22:28

مجلس نمایندگان سوریه اعلام کرد که مساله فلسطین برای همیشه اولویت دولت و ملت سوریه باقی خواهد ماند.

العالم - سوریه 

مجلس نمایندگان سوریه در بیانیه ای به مناسبت صد و یکمین سالگرد صدور اعلامیه منحوس بالفور اعلام کرد : قضیه فلسطین بخش جدایی ناپذیر مبارزات ملی سوریه است و ارتش هر نقشه و توطئه ای را برای حفاظت از حاکمیت ، استقلال و سربلندی ملت و کشور خود خنثی خواهد کرد.  

در این بیانیه آمده است : در حالی صد و یکمین سالگرد صدور اعلامیه منحوس بالفور فرامی رسد که ملت فلسطین همچنان گرفتار آلام و مصایب ناشی از این اعلامیه است و از سرزمین خود آواره شده و از حق تعیین سرنوشت خود محروم گردیده است و آمریکا و دیگر کشورهای استکباری باید مسئولیت صدور این اعلامیه را که مغایر با همۀ توافقنامه ها و توافقات بین المللی است، بپذیرند.

مجلس نمایندگان سوریه افزود : اقدامات تجاوزگرانه ، نژادپرستانه و تروریستی را که رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین انجام می دهد، هدفی بجز از بین بردن مقاومت ، به زانو درآوردن فلسطینی ها و نابود کردن آثار اسلامی و مسیحی خصوصاً مسجد الاقصی ندارد.

مجلس نمایندگان سوریه اعلام کرد : اقدامات مأیوسانۀ رژیم صهیونیستی برای به زانو درآوردن ملت فلسطین و تحمیل خواسته های ظالمانۀ خود به این ملت مغایر با اصول قانون بین الملل خصوصاً حق تعیین سرنوشت و قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت است. در حالی که رژیم صهیونیستی برخلاف این اصول و قطعنامه های بین المللی سرزمین ملت فلسطین را با توسل به زور و خشونت اشغال کرده و واقعیت های جغرافیایی، جمعیتی و فرهنگی مناطق تحت اشغال خود را تغییر داده است.  

مجلس نمایندگان اعلام کرد : آمریکا و دیگر قدرت های استکباری ، صهیونیسم و تروریست های سیاه دل با همدستی یکدیگر و در راستای اهداف اعلامیه بالفور علیه سوریه توطئه می چینند تا این کشور را از محور مقاومت جدا و از ملت فلسطین دور کنند.  

پربیننده ترین خبرها