زن شکنجه‌گر بحرینی تبرئه شد

زن شکنجه‌گر بحرینی تبرئه شد
سه شنبه 2 آبان 1391 - 15:14

دادگاه منامه يک پليس بحريني را از اتهام شکنجه يک زن خبرنگار محلي در اين کشور تبرئه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نزیهه سعید" گزارشگر محلی شبکه "فرانس 24" اعلام کرد: دادگاه پس از یک سال "ساره الموسی" را از اتهام شکنجه تبرئه کرد.

نزیهه سعید در شکایتی به دادگاه رژیم آل خلیفه تأکید کرده بود که در 22 مه 2011 پلیس او را برای بازجویی در خصوص ارتباط با شبکه "المنار" البنان فرا خواند؛ ولی پس از آن بازداشت شد و تحت شکنجه قرار گرفت.

در همین راستا، "ابراهیم المدهون" نماینده سابق جنبش "وفاق" در پارلمان بحرین در مصاحبه با شبکه العالم، تبرئه شدن این پلیس شکنجه‌گر را محکوم کرد و گفت: این حکم بیانگر آن است که دستگاه قضایی بحرین مستقل نیست و از کسانی که علیه مردم مرتکب جنایت شده اند حمایت می کند.

ابراهیم المدهون خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی رژیم آل خلیفه در محاکمه فعالان با استفاده از همه ابزارخود، شدیدترین مجازاتها را علیه آنان صادر می کند؛ ولی در مقابل برای محاکمه عناصر وابسته به حاکمیت، بسیار ضعیف عمل کرده و همه تلاش خود را برای تبرئه آنان از جرم های بسیار خطرناکی که مرتکب شده اند، به کار می گیرد.

سازمان خبرنگاران بدون مرز، با اعتراض به حکم دادگاه رژیم آل خلیفه، در بیانیه ای اعلام کرد: این حکم بیانگر مستقل نبودن دستگاه قضایی بحرین است.

سازمان خبرنگاران بدون مرز با اشاره به مطرح شدن درخواست استیناف از سوی نزیهه سعید، خاطرنشان کرد: این خبرنگار که تظاهرات مردم بحرین را در ماه های فوریه و مارس 2011 پوشش داد، به دست پلیس مذکور مورد ضرب و شتم و اهانت قرار گرفته بود.

Sm-23-13:44

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها