افزایش تعداد لغو تابعیت شدگان بحرینی به 760 نفر

افزایش تعداد لغو تابعیت شدگان بحرینی به 760 نفر
جمعه 11 آبان 1397 - 02:23

رژیم آل خلیفه در ادامه اقدام های ضد حقوق بشری خود ادقام به لغو تابعیت 11شهروند بحرینی دیگر کرد که در نتیجه تعداد لغو تابعیت شدگان این کشور به 760 نفر رسید.

العالم-بحرين

سازمان حقوق بشری "سلام" اعلام کرد که شمار لغو تابعیت شدگان بحرینی با سرعت به عدد 800 نزدیک می شود.

از سال 2012 تاکنون 760 شهروند بحرینی لغو تابعیت شده اند و سال 2018 با 254 مورد لغو تابعیت، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

روز چهارشنبه دادگاه بحرین، 13 شهروند را به اتهام تشکیل گردان های موسوم به 'گردان های الاشتر' و آموزش ساخت سلاح و مواد منفجره به حبس ابد محکوم و 11 نفر آن ها را لغو تابعیت کرد.

برغم انتقادهای بسیار به این مجازات، مسئولان رژیم آل خلیفه همچنان از آن به عنوان بهترین شیوه انتقام از مخالفان بهره می برند.

نهادهای حقوقی داخلی و بین المللی بارها رژیم بحرین را به تلاش برای تغییر ساختار جمعیتی کشور از طریق لغو تابعیت ساکنان اصلی و اعطای تابعیت به بیگانگان متهم کرده اند.

نوامبر سال 2012 حکم لغو تابعیت نخستین گروه از شهروندان بحرینی شامل 31 روحانی، دانشگاهی، حقوقدان، نماینده مجلس، فعالان رسانه ای و اعضای سازمان های مدنی صادر شد.

بحرین از سال 2011 تاکنون از بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه رنج می برد. این رژیم با کمک نیروهای نظامی اعزامی از عربستان و امارات تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان بحرینی را سرکوب کرده است.

پربیننده ترین خبرها