موحدی کرمانی: قتل خاشقچی رژیم سفاک سعودی را منفورتر کرد/ اربعین؛ پایه گذار مقاومت در برابر ظلم

جمعه 11 آبان 1397 - 14:46

خطیب جمعه تهران از حضور میلیونی و گسترده دوستداران امام حسین (ع) در مراسم پیاده روی اربعین تشکر کرد.

 

العالم - ایران / سیاسی

­آیت الله موحدی کرمانی خطیب جمعه تهران  با اشاره به حضور بیش از 17 میلیون شیفته امام حسین (ع) از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین که 2 میلیون نفر آنان ایرانی بودند، گفت: اربعین پیام پیروزی امام حسین (ع) بر کفر، ظلم و جور زمانه را به مردم آزاده جهان داد که امام حسین (ع) با یاران اندکش بر دنیای کفر و جهل پیروز شد و شعارهای آن حضرت در روز عاوا امروز در اربعین تجلی یافت.

وی افزود: آفرین به ملت آزاده ایران و جهان که با این عزت به سمت مرقد امام حسین(ع) حرکت کردند و در واقع پیروزی امام حسین(ع) را جشن گرفتند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به تأثیر اربعین در تنویر افکار آزاد جهان گفت: اربعین مقاومت در برابر ظلم را پایه گذاری کرد و حضور مردم در اربعین در بیان ائمه معصومین هست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نابودی سرانجام سرنوشت تمام ستمگران است، افزود: هیچ مستبدی قادر نخواهد بود مبارزه برای تحقق عدالت را پایان دهد و این مقابله تا ریشه کن کردن کفر، شرک ، نفاق و ظلم ادامه خواهد داشت و این از مهمترین پیام های اربعین است.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: سرنوشت ستمگران، امریکا، رژیم صهیونیستی، وهابیت و هر ستمگری قطعا سقوط ، نابودی و رسوایی است.

وی افزود: این جانیان فکر می کنند می توانند به این مقاومت پایان دهند اما مطمئناً این آرزو را به گور خواهند برد.

خطیب جمعه تهران خطاب به رئیس جمهور امریکا تصریح کرد: دوران زورگویی و قلدری رو به افول است و کشورهای اروپایی هم پیمان شما هم دیگر خسته شده اند.

وی افزود: امریکا می خواهد کشورهایی را که پایبند قانون هستند مجازات کند که این روش تبعات بدی بر نظم جهانی خواهد داشت و امریکا روز روز منفورتر و منزوی تر می شود.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: در اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان از مواضع ایران درخصوص تحریم های ظالمانه حمایت و برآن پافشاری شد همچنین در این اجلاس بر همکاری با ایران تاکید شد و امروز هیچ کشوری جز چند رژیم منطقه ای از اقدامات امریکا حمایت نمی کند.

وی افزود: امکان اینکه امریکا بتواند به اهداف اقتصادی اش برسد بسیار ضعیف است اما به اهداف سیاسی خود از این تحریم ها قطعاً نخواهد رسید و این اولین بار است که اروپایی ها علاوه بر انتشار بیانیه علیه سیاست های امریکا، سازو کاری هم برای اجتناب از تحریم ها و جبران تبعات آنها ایجاد می کنند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به رسوایی روز به روز حکومت وهابی عربستان به قتل خاشقچی منتقد عربستانی اشاره و تصریح کرد : این حرکت باعث منفور شدن رژیم عربستان شد و امریکای حامی عربستان هم سردرگم شد که آیا از این رژیم به واسطه دلارهای نفتی که می گیرد حمایت کند و یا برای یک بار هم که شده صداقتی نشان دهد و این رژیم کودک کش را محکوم کند و در لیست سیاه بیاورد و دست از حمایت او بردارد.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به خطر مرگ حدود 14میلیون یمنی از گرسنگی که به واسطه حمایت امریکا از عربستان و حمله این کشور به یمن رخ داده گفت: این در حالی است که دنیا تماشاچی این موضوع است و امریکا با حمایت از عربستان به جنایت خود ادامه می دهد.

وی افزود: رژیمی که به دروغ خود را خادم حرمین شریفین معرفی می کند و در رأس خائنان به حرمین است اینگونه بی پروا به کشتار بی گناهان و زنان و کودکان ادامه می دهد.

خطیب جمعه تهران همچنین به حمله به عزاداران اربعین در کشور نیجریه اشاره و آن را محکوم کرد و از شیعیان این کشور خواست با مذاکره با دولت این کشور مسائل را حل کنند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: نقش علما نیز در این زمینه بسیار مهم است و آنان می توانند با ارشاد مانع بروز چنین حوادثی شوند.

وی همچنین به دولت پاکستان اخطار داد هر چه زودتر در مورد آزادی مرزبانان کشورمان که اخیراً به دست گروهک های تروریستی در مرز دو کشور ربوده شدند اقدام کند .

خطیب جمعه تهران همچنین با تبریک به مقاومت عراق و نیروهای اسلامی این کشور که در سایه مرجعیت به توفیقی بزرگ در پست های نمایندگی مجلس، ریاست مجلس، رئیس جمهوری و نخست وزیری دست یافته اند، گفت: بینی امریکا در عراق به خاک مالیده شد و با تمام تلاشی که با پول های عربستان سعودی کرد نتوانست هیچ غلطی بکند و نیروهای خدوم و صالح در پست های حساس عراق قرار گرفتند.

وی افزود: این توفیق به برکت مرجعیت عراق و یاران مخلص مراجع کسب شده است.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان خطبه دوم نماز به نسبت هایی که اخیراً در برخی رسانه ها و فضای مجازی به مسئولان داده می شود اشاره کرد و گفت: این مسائل اذهان عمومی را خدشه دار و رابطه دولت و مردم را سست می کند.

وی تاکید کرد: باید تکلیف این مسائل مشخص شود من نمی گویم هر چه در فضای مجازی گفته می شود باید نظام پاسخ دهد اما گاهی از مقام شناخته شده در جایگاهی از نظام، چنین نسبت ها به افراد داده می شود که باید این موضوع روشن شود.

خطیب جمعه تهران افزود: یا این مسائل دروغ است که باید تکلیف دروغگو مشخص شود و اگر دروغ نیست و راست است تکلیف مردم چیست.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین خواستار برخورد قانونی با افرادی شد که از جایگاه خود در نظام سوءاستفاده می کنند .

 ضرورت پالایش محتوای فضای مجازی

خطیب جمعه تهران با هشدار درباره نشر محتوای زننده در فضای مجازی، مسئولان ذیربط را به مدیریت این فضا فراخواند.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نماز با اشاره به انتشار مطالبی که با هدف تخریب ایمان مردم به ویژه جوانان در فضای مجازی تولید و منتشر می شود تاکید کرد : به مسئولان می گویم که به داد جوانان برسید زیرا این صحنه ها مخرب ایمان و فکر آنان است زیرا این مساله شوخی بردار نیست.

وی در ادامه با اشاره به موضوع مفاسد اقتصادی و دزدی از بیت المال تصریح کرد: برخی خیال می کنند اگر پولی فراهم کنند و بدزدند ، فرصت است در حالی که از خداوند نمی توانند فرار کنند و قیامت در انتظار آنان است.

خطیب جمعه تهران افزود : این افراد به آتشی می سوزند که خداوند برای جانیان ، غارتگران ، دزدان و انسان های سرکش فراهم کرده است . برخی خیال می کنند بیت المال صاحب ندارد و می گویند میلیاردها بدزدیم و ببریم ؛ به این ها تذکر می دهم که دزدی از بیت المال از دزدی از جیب دیگران خطرناک تر است.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه با تاکید بر رعایت تقوا گفت : انسان ها با بهره مندی از سرمایه تقوا و با یاد خدا از دام شیطان در امان می مانند پس در هر مواجهه با کید شیطان باید به یاد خدا باشیم.

وی ، غضب را از مصادیق گناه و قرار گرفتن در دام شیطان دانست و افزود : وقتی انسان غضبناک می شود آن قدر خطرناک است که طبق روایات در این حالت ، عقل می رود و هر قدر غضب شدیدتر باشد ، عقل بیشتر زائل می شود

خطیب جمعه تهران گفت : انسان های گناهکار و بی بند و بار گاهی مرتکب گناهانی می شوند که از نظر شرعی ، مشمول مجازات شلاق و برخی حتی مستوجب اعدام است و باید با خود بگویند وقتی مجازات دنیوی چنین گناهانی این است پس مجازات اخروی آن چه میزان است.

پربیننده ترین خبرها