دبیرکل جنبش جوانان پاکستان از حمله تروریستی جان سالم به دربرد

دبیرکل جنبش جوانان پاکستان از حمله تروریستی جان سالم به دربرد
جمعه 11 آبان 1397 - 22:21

«محمد عبدالله حمیدگل» دبیرکل جنبش جوانان پاکستان و فرزند ژنرال «حمید گل» رئیس پیشین سازمان اطلاعات محرمانه ارتش پاکستان شامگاه جمعه از یک حمله تروریستی جان سالم به دربرد.

العالم ـ آسیا

برخی منابع خبری پاکستان در خبری فوری اعلام کردند «عبدالله حمید گل» که پدر وی در تشکیل گروه «طالبان» نقش مهمی داشت، از یک سوء قصد در اسلام آباد پایتخت این کشور، جان سالم به در برده است.
این منابع گزارش دادند که «عبدالله حمید گل» در «شاهراه اکسپرس» و در مسیر بازگشت از اسلام آباد به منزل مسکونی خود در شهر «راولپندی» از سوی راکبان موتورسیکلت مورد هدف قرار گرفته است.
بر اساس این اخبار، مظنونان تروریست پس از حمله متواری شده اند ولی به وی آسیبی نرسیده است.
به گفته برخی منابع خبری، ژنرال «حمید گل» رئیس پیشین سازمان اطلاعات محرمانه ارتش پاکستان که در تشکیل طالبان نقش مهمی داشته است، بسیاری از اسرار ارتش در زمان تشکیل طالبان را پیش از مرگ خود به پسرش منتقل کرده است. 
ژنرال حمید گل، سه سال پیش به مرگ طبیعی درگذشت.
به گزارش ایرنا، این حمله تروریستی زمانی اتفاق می افتد که «سمیع الحق» پدر معنوی طالبان و رهبر جمعیت علمای اسلامی شاخه سمیع، لحظاتی پیش در شهر راولپندی در یک حمله ترور شد.
فیاض الحسن چوهان وزیر اطلاعات ایالت خیبر پختونخوا پاکستان گفته است که در تازه ترین تحقیقات به عمل آمده، قتل رهبر جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع در نتیجه اختلافات خانوادگی و طایفه ای صورت گرفته است ولی تحقیقات از سوی سازمان‌های امنیتی پاکستان همچنان ادامه دارد.
بر اساس برخی اخبار منتشر شده در شبکه های مجازی پاکستان، اینکه فرزند تشکیل دهنده گروه طالبان و پدر معنوی طالبان در یک روز مورد حمله قرار می گیرند، جای سئوال دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها