معاون وزیر کشور: همکاری ایران و روسیه به ثبات منطقه کمک کرده است

معاون وزیر کشور: همکاری ایران و روسیه به ثبات منطقه کمک کرده است
دوشنبه 14 آبان 1397 - 17:33

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: همکاری نزدیک ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم به ثبات در منطقه کمک کرده و موفق بوده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، واسیلی بیسکارف رئیس کمیته امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای دولتی روسیه روز دوشنبه با حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور دیدار و گفت وگو کرد.
ذوالفقاری در این دیدار با تاکید بر روابط خوب و نزدیک روسیه با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در مبارزه با تروریسم گفت: همکاری نزدیک ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم به ثبات در منطقه به ویژه سوریه کمک کرده است.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به تجارب مشترک دو کشور ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم، جرایم سایبری، مواد مخدر و مهاجرت های غیرقانونی، گفت: برای مبارزه با تروریسم باید ریشه ای و با کار اطلاعاتی عمیق تری به این مبارزه ادامه دهیم و اجازه ندهیم تروریست ها در منطقه بار دیگر منسجم شوند.
ذوالفقاری به اقدامات انجام شده برای عملیاتی کردن موافقتنامه امنیتی میان دو کشور پرداخت و افزود: امیدوارم تا چند ماه آینده این برنامه اجرایی آماده شود و به امضاء برسد.
وی گفت: در این برنامه همه اقداماتی که قرار است به طور مشترک در زمینه های امنیتی به ویژه در موضوعات مبارزه با تروریسم، جرایم سایبری، مبارزه با مواد مخدر و مهاجرت های غیرقانونی، آموزش، همکاری های مرزی و استفاده از فناوری های جدید انجام شود، لحاظ خواهد شد.
ذوالفقاری بر ادامه مبارزه جدی جمهوری اسلامی ایران با معضل قاچاق مواد مخدر تاکید کرد و گفت: در یک سال، بیش از 800 تن مواد مخدر کشف شده است و به طور میانگین روزانه بیش از دو هزار مهاجر غیرقانونی از کشور طرد می شود.

** ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در یک جبهه حضور دارند
واسیلی بیسکارف رئیس کمیته امنیت و مبارزه با ارتشای دومای دولتی روسیه نیز با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با مقامات کشورمان گفت: امروز مبارزه با تروریسم بدون حضور جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست و ما شاهد تاثیر کار صلح طلبانه و مستقل جمهوری اسلامی ایران در جهان هستیم.
وی افزود: کشف صدها تن مواد مخدر در ایران نشان دهنده سطح بالای فعالیت شما و اجرای قوانین موثر در این زمینه است و ما خواهان مطالعه این قوانین و تبادل تجربیات مفید در زمینه مبارزه با مواد مخدر هستیم.
رییس کمیته امنیت و مبارزه با ارتشای دومای دولتی روسیه تاکید کرد: اعمال تحریم ها علیه دو کشور ایران و روسیه نشانگر تاثیر دو کشور در مبارزه با تروریسم است.
وی تاکید کرد: ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در یک جبهه حضور دارند.

پربیننده ترین خبرها