در واشنگتن صورت گرفت

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و بلغارستان درباره ایران و روسیه

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و بلغارستان درباره ایران و روسیه
سه شنبه 15 آبان 1397 - 09:38

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای بلغار خود در واشنگتن، درباره مسائلی از قبیل برنامه موشکی ایران و لزوم حفظ تحریم‌های روسیه رایزنی کرده است.

العالم - آمریکا

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره دیدار دوجانبه وزرای خارجه این کشور و بلغارستان در واشنگتن از رایزنی آنها درباره مسائلی از قبیل ایران، روسیه و مسائل بالکان خبر داده است.

طبق بیانیه واشنگتن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه (دیروز) با «اکاترینا زاهاریوا» وزیر خارجه بلغارستان دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، «مایک پامپئو» و همتای بلغار او درباره اهمیت روابط دوجانبه آمریکا بلغارستان، طرح‌های بلغارستان برای نوسازی ارتش این کشور و  تنوع در منابع تامین انرژی به عنوان اولویت امنیت انرژی در اروپا صحبت کردند.

وزرای خارجه آمریکا و بلغارستان در بحث درباره مسائل بین‌المللی به تبادل نظر درباره ایران، روسیه و تحولات غرب بالکان پرداختند.

در بیانیه واشنگتن آمده است: «آنها درباره مسائل جهانی شامل برنامه موشک بالستیک ایران، لزوم حفظ تحریم‌ها علیه روسیه و منافع مشترکشان در زمینه توسعه ثبات، امنیت و رفاه برای کشورهای غرب بالکان صحبت کردند».

دیدار وزرای خارجه آمریکا و بلغارستان در حالی صورت گرفته که واشنگتن دیروز دوشنبه در اقدامی غیرقانونی تحریم‌هایی علیه ایران وضع کرده است.

مقام‌های آمریکایی در سال‌های اخیر ضمن طرح ادعاهایی علیه برنامه دفاعی موشکی ایران، برخی کشورهای اروپایی از قبیل لهستان و بلغارستان برای استقرا سامانه‌های سپر موشکی در این کشورها رایزنی‌هایی داشته‌اند.

مقام‌های روسیه در سال‌های اخیر بارها به آمریکا درباره استقرار سپر موشکی در اروپا به بهانه مقابله با موشک‌های ایران یا کره شمالی هشدار داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها