سفیر فلسطین در سوریه:

استانداری دمشق مکلف شده است زمینه بازگشت ساکنان اردوگاه «یرموک» را فراهم کند

استانداری دمشق مکلف شده است زمینه بازگشت ساکنان اردوگاه «یرموک» را فراهم کند
چهارشنبه 16 آبان 1397 - 12:20

سفیر فلسطین در سوریه با اشاره به مأموریت استانداری دمشق در بازگشت آوارگان به اردوگاه یرموک، اعلام کرد که دولت سوریه تصمیم دارد این اردوگاه را به وضعیت پیش از اشغال آن توسط گروههای تروریستی بازگرداند.

العالم - سوریه

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه سه‌شنبه (روز گذشته) اعلام کرد که دمشق رسما تصمیم گرفته است که همه ساکنان اردوگاه «یرموک» را بازگرداند.

مقداد با اشاره به مین‌روبی در اردوگاه یرموک، اظهار داشت که «مانعی ندارد تشکیلات خودگردان فلسطین یا [سازمان] اونروا در بازسازی اردوگاه یرموک نقشی داشته باشند».

وی با بیان اینکه «برخی از کشورها همچنان مانع از بازگشت آوارگان سوریه و فلسطینی می‌شوند»، اظهار داشت که سوریه شایعه‌های مربوط به کوچاندن اجباری فلسطینیان به ویژه در اردوگاه یرموک را تکذیب می‌کند.

«محمود الخالدی» سفیر فلسطین در سوریه نیز تأکید کرد که «تصمیم رهبری سوریه به ما ابلاغ شد و استانداری شهر دمشق مکلف شده است که خدمات رسانی کرده و زمینه را برای بازگشت ساکنان فراهم کند».

الخالدی تصریح کرد که دولت سوریه تصمیم دارد اردوگاه یرموک را به وضعیت پیش از اشغال آن توسط گروههای تروریستی بازگرداند.

وی با بیان اینکه استانداری دمشق باید زیرساختهای اردوگاه را بازسازی کند، خاطر نشان کرد که هنوز دوره زمانی که طی آن در اردوگاه خدمات‌رسانی شود، تعیین نشده است.

سفیر فلسطین در دمشق با اشاره به اینکه برای بازسازی اردوگاه یرموک نیازمند مبالغ مالی لازم است، اظهار داشت که که از همه مسیرهای اردوگاه آواربرداری شده و این مسیرها باز شده است.

وی در پایان اظهارات خود تأکید کرد که 40% از اردوگاه برای سکونت مناسب است و 40% نیز نیازمند ترمیم جزئی است و «فعالیت ما [در این زمینه] با هماهنگی و موافقت دولت سوریه است».

ارتش سوریه در ماه می گذشته توانست اروگاه یرموک را که در جنوب دمشق واقع شده است از تروریستها پس بگیرد. این اردوگاه در سال 2012 به دست تروریستهای معارض افتاد و پس از آن گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره در سال 2015 آن را اشغال کردند.

تعداد ساکنان اردوگاه یرموک پیش از جنگ علیه سوریه حدود 500 هزار نفر بود که حدود 160 هزار نفر از آنان فلسطینی بودند که تروریستها آنان را از این اردوگاه بیرون راندند تا وارد مناطق تحت تسلط دولت سوریه شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها