طالبان،متهم حمله تروريستي به نمازگزاران عيد قربان درافغانستان

طالبان،متهم حمله تروريستي به نمازگزاران عيد قربان درافغانستان
جمعه 5 آبان 1391 - 14:07

كابل (العالم) - تحليلگر مسائل سياسي افغانستان گفت: حمله تروريستي امروز (جمعه5 آبان) به نمازگزاران عيد قربان در شهر ميمنه در استان فارياب واقع در شمال افغانستان توسط طالبان صورت گرفته است.

"حبيب حكمي" روزنامه نگار وتحليلگر مسائل سياسي افغانستان روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم اظهار داشت: با توجه به فعاليت طالبان در شمال كشور،  اين جنبش در اين حمله دست داشته است. همچنين آثار و نشانه هاي دست داشتن تشكيلات القاعده و نيز جنيش تندروي ازبكستان كه وابسته به تشكيلات القاعده است ، دراين انفجار به چشم مي خورد.

وي تصريح كرد: با وجود اين كه طالبان مسئوليت اين حمله را بر عهده نگرفته است؛ اما نشانه هاي دست داشتن اين جنبش در اين انفجار مشهود است.
حكيمي افزود: در سال هاي گذشته ، طالبان بسياري از مسئولان افغانستان را در داخل مساجد هدف قرار داده است اما به دليل كشته شدن شمار زيادي از غيرنظاميان در اين انفجارها ، مسئوليت هيچ يك از اين حملات را برعهده نگرفته است.
وي حمله تروريستي به مسجدي در استان فارياب در شمال افغانستان را كه به شهادت و زخمي شدن ده ها نفر از نظاميان و غيرنظاميان افغان منجر شد ، محكوم كرد.
روزنامه نگار وتحليلگر مسائل سياسي افغانستان گفت: طالبان همواره مسئولان امنيتي و نظامي افغانستان را در داخل مساجد هدف حملات خود قرار مي دهد ، ولي اغلب قربانيان اين انفجارها ، غيرنظاميان هستند.
وي تاكيد كرد كه اقدام طالبان در زمينه انفجار تروريستي، هم در داخل كشور و هم در خارج با محكوميت روبرو شده است.
وقوع انفجار تروريستي در داخل مسجد عيدغاه در شهر ميمنه در استان فارياب در شمال افغانستان به هنگام برگزاري نماز عيد قربان در روز جمعه به شهادت 41 نفر از جمله 5كودك و زخمي شدن 50 نفر از جمله فرمانده پليس ميمنه منجر شد. با توجه به جراحت هاي شديد ، احتمال افزايش شمار قربانيان اين حمله وجود دارد.
پيش از اين شمار شهدای اين انفجار 32 نفر اعلام شده بود.
26/10- 11:01

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها