جلوگيري رژيم بحرين از برگزاري نماز عيد در منطقه العكر

جلوگيري رژيم بحرين از برگزاري نماز عيد در منطقه العكر
جمعه 5 آبان 1391 - 16:44

نيروهاي رژيم آل خليفه همچنان به محاصره منطقه العكر بحرين و شنود تماس هاي مردم اين منطقه ادامه مي دهند علاوه بر اين از برگزاري نماز عيد سعيد قربان در اكثر مساجد اين منطقه جلوگيري كردند.

" محمد جاسم" شاهد عيني از ساكنان منطقه العكر روز جمعه به شبكه خبري العالم گفت: يكي از مساجد منطقه هنوز تحت محاصره دو زره پوش نظامي قرار دارد و ورزشگاه و پارك مختص كودكان نيز همچنان تحت نظارت يك زره پوش است و كودكان نمي توانند در روز عيد، روند عادي زندگي را در پيش گرفته و به ورزش و بازي بپردازند. 

وي افزود: مردم منطقه با اقامه نماز عيد قربان در دو مسجد از 8 مسجد العكر، محاصره داخلي را شكستند اما نتوانستند در بقيه مساجد نماز عيد بر پا كنند. 
ابوجعفر از فعالان ميداني بحريني در منطقه العكر نيز به شبكه العالم گفت: رژيم آل خليفه به دروغ به رسانه ها اعلام كرده كه محاصره العكر كاملا پايان يافته است، اما در واقع حضور امنيتي نيروهاي رژيم آل خليفه همچنان به صورت گسترده در منطقه مشاهده مي شود و مردم به طور تدريجي در حال شكستن محاصره شهر هستند. 
وي افزود: فشارهاي اعمال شده از سوي مردم منطقه العكر براي درهم شكستن محاصره، درسي فراموش نشدني به رژيم آل خليفه داد تا هيچ گاه شهري را محاصره نكنند. 
ابوجعفر خاطر نشان كرد: ما براي نان و غذا تظاهرات و اعتراض نمي كنيم، خواسته ما آزادي بحرين است. 
وي با تاكيد بر اين كه نقش مردم در شكستن محاصره از اهميت به سزايي برخوردار بود، كمك هاي خارجي را در اين زمينه موثر ارزيابي كرد و گفت: فشار برخي شبكه هاي خبري نظير شبكه خبري العالم و برخي از شبكه هاي عراقي نقش مهمي در شكسته شدن محاصره اين شهر داشت. ما از تلاش هاي مردم بحرين و همه سازمان ها و افرادي كه ما را در اين مهم ياري كردند، تجليل و قدرداني مي كنيم.
ابوجعفر خاطر نشان كرد: به موازات محاصره العكر، جنگي رسانه اي از سوي رژيم آل خليفه به پا شد كه هدف آن ضربه زدن به موقعيت و جايگاه جمعيت هاي بحريني مخالف رژيم و همچنين ضربه زدن به اعتبار شبكه العالم بود.
اين فعال منطقه العكر گفت: به عنوان مثال هرگاه شبكه العالم اعلام مي كرد كه نيروهاي رژيم آل خليفه جلوي ورود خودروهاي حامل مواد غذايي را گرفته اند، آن ها اقدام به پخش زنده عبور يك خودرو مواد غذايي مي كردند، آن گاه دوباره محاصره را از سر مي گرفتند. 
وي افزود: رژيم آل خليفه براي شبكه العالم و ديگر رسانه ها دام گذاشت تا بتواند چهره راستين اين شبكه ها را خدشه دار كند اما شبكه العالم و نيروهاي مخالف رژيم توانستند از اين دام و توطئه با سربلندي خارج شوند. 
وي از شبكه ها و رسانه هاي حامي رژيم بحرين نيز خواست از دروغ پردازي درباره اوضاع بحرين دست بردارند و حقيقت را به افكار عمومي منتقل كنند. 
گفتني است، بيش از 40 منطقه در بحرين، روز جمعه شاهد تظاهرات همبستگي با مردم تحت محاصره العكر بود. اين تظاهرات سراسري به دعوت ائتلاف جوانان 14 فوريه و براي اعمال فشار در خصوص شكستن محاصره اين منطقه صورت گرفت. 
26-10:5326

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها