ازدواج دختران خردسال سوری با سعودی‌ها و قطری‌ها

ازدواج دختران خردسال سوری با سعودی‌ها و قطری‌ها
شنبه 6 آبان 1391 - 09:59

ازدواج دختران خردسال سوري با ثروتمندان سعودي و قطري پس از فرار خانواده‌هاي آنها از سوريه به دليل جنگ، رسوايي جديدي است که به نام اردن رقم خورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  اردنی ها و به ویژه ساکنان مناطق نزدیک به مرز سوریه، به شدت از افزایش ناامنی ها و مشکلات اخلاقی در این مناطق، به ویژه پس از ایجاد اردوگاهی تحت عنوان پناه‌گاه آوارگان سوری ناراضی هستند.

سایت "عرب تایمز" نوشت، علاوه بر ناامنی ها، رسانه های مصری اخیرا گزارشی را در خصوص تاجرانی منتشر کرده که دست به فروش دختران خردسال سوری به سعودی‌ها و قطری‌ها می زنند؛ به صورتی که آنها کودکان دلخواه خود را در اردوگاه سوری ها در اردن تحویل می گیرند.

در پی درگیری‌ها و نا امنی‌های اخیر در تنها اردوگاه آوارگان سوری در خاک اردن، مسئولان اداره کمک به آوارگان در این کشور اخیرا اعلام کرده اند که تصمیم دارند، شمار ساکنان این اردوگاه را کاهش دهند.

در همین راستا کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در گزارشی اعلام کرد دولت اردن در پی درگیری های خشونت بار در اردوگاه "الزعتری" در شمال این کشور، شمار ساکنان آن را از 80 هزار به 60 هزار نفر کاهش داده است.

"اندرو هارپر" سخنگوی کمیساریای پناهندگان سازمان ملل تأکید کرد، حضور 80 هزار نفر در یک اردوگاه بسیار زیاد است و نمی توان چنین جمعیتی را در سایه وضعیت بسیار بد امنیتی، کنترل کرد.

با  وجود سفرهای تبلیغاتی و نمایشی شخصیت ها و چهره های غربی به اردوگاه الزعتری، ساکنان این اردوگاه که به دلیل اقدامات عناصر و گروه های مسلح و تروریستی در سوریه مجبور به فرار از محل سکونت خود شده اند، همواره از فراهم نبودن کمترین امکانات لازم برای زندگی شکایت داشته اند.

 



پربیننده ترین خبرها