آمریکا: به زودی در شرق سوریه عملیات می کنیم

آمریکا: به زودی در شرق سوریه عملیات می کنیم
يکشنبه 20 آبان 1397 - 17:30

'برت مکگورک' فرستاده ویژه دونالد رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف مدعی مبارزه با داعش، بار دیگر مدعی تلاش آمریکا برای مبارزه با این گروهک تروریستی تکفیری شد و از تسریع در عملیات در شرق سوریه خبر داد.

العالم - عراق

در حالی که ناظران مسائل امنیتی و برخی نمایندگان پارلمان عراق در روزهای اخیر نسبت به تلاش آمریکا برای عبور دادن داعش از سوریه به عراق و ایجاد مشکلات جدید امنیتی در این کشور هشدار داده بودند، وزارت امور خارجه آمریکا خبر از تاکید ائتلاف یاد شده بر حمایت از دولت عراق به منظور مبارزه با داعش سخن گفته است.

صفحه رسمی وزارت امور خارجه آمریکا در توئیتر عربی درهمین راستا از دیدارهای جداگانه مکگورک در بغداد با 'برهم صالح' و 'عادل عبدالمهدی' رئیس جمهوری و نخست وزیری عراق خبر داده است. 

بر اساس این خبر که منابع عراقی هنوز درباره آن اظهارنظری نکرده اند، در این دیدارها موضوع حمایت ائتلاف از نیروهای عراقی در مقابله با هسته های خفته داعش و دفاع از مرزهای عراق (با سوریه) مورد بحث قرار گرفته است. 

در این خبر کوتاه همچنین ذکر شده که 'ما برای انجام سریع   آماده می شویم'.

توئیتر وزارت امور خارجه آمریکا توضیح بیشتری در خصوص این عملیات ارائه نکرد.

ادعاهای فرستاده ویژه ترامپ در حالی است که بسیاری از شخصیت های عراقی پیشتر و در بحبوه تشکیل دولت جدید وی را به صراحت متهم کردند نمایندگان پارلمان عراق را تهدید کرده بود در صورت عدم پذیرش گزینه های آمریکا، داعش دوباره به سراغ مناطقشان در غرب و شمال عراق خواهد آمد. 

شکست آشکار مکگورگ در ماموریت یاد شده بویژه پس از برکناری 'داگلاس سیلیمان' سفیر آمریکا در بغداد در روزهای اخیر بحث هایی را در خصوص احتمال تغییر وی نیز مطرح کرده است. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها