جنگنده های ائتلاف آمریکایی 4 زن وکودک را در دیرالزور به خاک و خون کشیدند

جنگنده های ائتلاف آمریکایی 4 زن وکودک را در دیرالزور به خاک و خون کشیدند
دوشنبه 21 آبان 1397 - 10:14

جنگنده های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش با بمباران شهرک هجین در استان دیرالزور دو کودک و دو زن سوری را کشتند.

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع محلی اعلام کردند که جنگنده های ائتلاف، روز گذشته (یکشنبه) شهرک هجین از توابع البوکمال در استان دیرالزور را بمباران کردند که بر اثر چهار زن و کودک کشته شدند.
جنگنده های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا دو شب قبل نیز با بمباران شهرک هجین در حومه دیرالزور 26 شهروند سوری از جمله تعدادی زن و فرزند را کشتند. 
در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی همچنین تعداد زیادی از خانه های مردم در این مناطق تخریب شد.
ائتلاف متجاوز آمریکایی پیش تر اعتراف کرده بود که دستکم بیش از یکهزار و 100 غیر نظامی در حملات هوایی به سوریه و عراق کشته شدند؛ هرچند سازمان های حقوق بشری این میزان را به مراتب بیشتر می دانند. 
به گزارش ایرنا، دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، در این باره اعلام کرد که تنها در این کشور، سه هزار و 300 نفر در نتیجه بمباران ائتلاف متجاوز آمریکا کشته شدند. 
بمباران مداوم منازل غیرنظامیان بی‌گناه توسط جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در راستای کمک به تروریست‌های داعشی صورت می‌گیرد. 
این ائتلاف نظامی از اوت سال 2014 میلادی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش و خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است. 

پربیننده ترین خبرها