القسام: دشمن برای عملیاتی بزرگ در غزه برنامه‌ریزی کرده بود اما شکست خورد

القسام: دشمن برای عملیاتی بزرگ در غزه برنامه‌ریزی کرده بود اما شکست خورد
دوشنبه 21 آبان 1397 - 14:20

شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای انجام عملیاتی بزرگ علیه مقاومت در غزه برنامه‌ریزی کرده بود اما موفق به اجرای آن نشد.

العالم _ فلسطین اشغالی

در پی درگیری‌های یکشنبه شب (دیشب) رژیم صهیونیستی با گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس در شرق خانیونس، امروز دومین بیانیه توضیحی خود در این باره را منتشر کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، القسام اعلام کرد دشمن برای انجام عملیاتی بزرگ برنامه‌ریزی کرده بوده تا ضربه ای سنگین به مقاومت در نوار غزه بزند. «نور برکه» (فرمانده‌ای که دیشب شهید شد) به مکان مورد نظر رفت تا جلوی این حادثه را بگیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است در پی این موضوع درگیری مسلحانه‌ای میان دو طرف رخ داد که منجر به شهادت فرمانده برکه شد؛ پس از شکست عملیات، خودروی صهیونیستی تلاش کرد فرار کند و جنگنده‌های صهیونیستی برای این منظور وارد عمل شدند تا پوشش لازم را برای نیروهای خود فراهم کنند. نیروهای القسام، این نظامیان را تا حصار مرزی غزه دنبال کردند و دشمن متحمل خسارت‌های زیادی شد.

القسام ادامه داد دشمن به کشته شدن افسری ارشد و زخمی شدن یک نفر دیگر اعتراف کرد و یک بالگرد نظامی در نزدیکی حصار مرزی غزه با فلسطین اشغالی فرود آمد تا نظامیان صهیونیستی را انتقال دهد.

شاخه نظامی حماس سپس اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای پاک کردن آثار جرم، خودرویی را که نظامیان صهیونیست سوار بر آن بودند با یک فروند موشک از بین بردند. نیروهای اسرائیلی که به منظور این عملیات فرستاده شده بودند و نیز عوامل پشت پرده این امر، شکست سختی خوردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در گردان‌های القسام تأکید می‌کنیم موفق به شکست توطئه صهیونیستی بزرگی شده‌ایم که دنبال غافلگیرکردن مقاومت بود.

گردان‌های القسام در پایان بیانیه خود بر چهار امر زیر تأکید کرد:

* «دشمن جنایتکار صهیونیستی مسئولیت کامل این جنایت خطرناک و تبعات آن را بر عهده دارد و خون شهدا هدر نخواهد رفت»

* «مقاومت با دادن درسی سخت به دشمن، دستگاه اطلاعاتی آن را مورد تمسخر جهان قرار داد؛ علیرغم استفاده از تمامی این نیروها و امکانات، مقاومت آنها را مجبور به فرار کرد»

* «نبرد میان ما و دشمن صهیونیستی ادامه دارد و دشمن در سرزمین ما امنیت نخواهد داشت»

* «به ملت خود اطمینان می‌دهیم مقاومت همیشه حاضر خواهد بود و نبرد با دشمن را با قدرت اداره خواهد کرد»

در درگیری دیشب میان کماندوهای رژیم صهیونیستی و گردان‌های القسام هفت تن از اعضای القسام از جمله یک فرمانده به شهادت رسیدند و در مقابل یک افسر بلندپایه صهیونیست کشته و یک نفر دیگر مجروح شد. 

پربیننده ترین خبرها