صهیونیست ها از عملیات علیه نوار غزه چه هدفی را دنبال کنند؟  

صهیونیست ها از عملیات علیه نوار غزه چه هدفی را دنبال کنند؟  
سه شنبه 22 آبان 1397 - 15:11

مدیر مرکز پژوهش های رام الله "المسار" در برنامه مع الحدث شبکه العالم گفت : هدف از عملیات صهیونیست ها یعنی حمله هوایی به شرق نوار غزه ؛ واکنش به شلیک موشک های گردان های القسام و زخمی شدن دو شهرک نشین بود.

العالم فلسطین

"نهاد ابوغوش " گفت: رژیم صهیونیستی می توانست از داخل اسرائیل یک یا چند نیروی مقاومت یا اهداف غیرنظامی را بمباران هوایی کند و نیروها و افسران خود را از تلفات دور بدارد ولی کاملا مشخص است که دنبال هدف دیگری بود و این اجماع وجود دارد که این عملیاتی اطلاعاتی و هدف از آن تحقیق درباره اهداف عملی داخلی نوار غزه بود نه ترور یک فرد.

وی افزود: شاید هدف از این عملیات صهیونیست ها بهبود موضع خود در مذاکرات مربوط به مساله تبادل اسرا یا شاید ربوده شدن یکی از رهبران خود یا پارازیت انداختن در مجموعه های ارتباطی نوار غزه یا بر هم ریختن معادلات داخلی نیروهای مقاومت بوده است.

ابوغوش گفت :دست نیروهای اشغالگر رو شده و رسوا شده اند ، آنها با پشتیبانی هوایی و با این روش اسرائیلی ها و شلیک گسترده از نوار غزه خارج شدند تا  تلفات کمتری داشته باشند.

وی گفت:  نیروهای مقاومت فلسطین در حالت دفاع از خود در برابر دشمن مسلح به ابزارهای کشتار و تخریب و زرادخانه نظامی وحشتناک قرار دارد.

مدیر مرکز پژوهش های رام الله خاطرنشان کرد: بنابراین اسرائیل با این  طرح ها و اهداف سیاسی خود که البته ناکام مانده به دنبال تحمیل نوعی آتش بس مبتنی بر  دیکته های سیاسی است یعنی اسرائیل روش اتش بس را تعیین و هرزمان خواست  مداخله کند  اما مقاومت معادله دیگری با عنوان  اول حق واکنش  را اثبات کرد.

پربیننده ترین خبرها