اوضاع وخیم کارگران پاکستانی در عربستان؛ خون به جای دستمزد

اوضاع وخیم کارگران پاکستانی در عربستان؛ خون به جای دستمزد
چهارشنبه 23 آبان 1397 - 09:01

اعضای خانواده کارگران پاکستانی که در زندان‌های عربستان گرفتار شده‌اند با تجمع در برابر باشگاه مطبوعاتی اسلام‌آباد از عمران‌خان درخواست کردند برای آزادی این افراد با مقامات ریاض مذاکره کند.

العالم - آسیا

اعضای خانواده کارگران پاکستانی که در زندان‌های عربستان گرفتار شده‌اند با تجمع در برابر باشگاه مطبوعاتی اسلام‌آباد از عمران‌خان درخواست کردند برای آزادی این افراد با مقامات ریاض مذاکره کند.

خانواده زندانیان پاکستانی با شرکت در کنفرانس خبری اعلام کردند کارگرانی که در عربستان کار می‌کردند نقش مهمی در تأمین بودجه دولت دارند اما به حال خود رها شده‌اند.

به گفته معترضان، در حال حاضر عربستان به بهانه‌های مختلف زندانیان پاکستانی را گردن می‌زند بنابراین جان آن‌ها در خطر است.

خانواده کارگران پاکستانی اظهار داشتند برخی زندانیان بدون هیچ دلیلی بیش از 10 سال است که در زندان‌های عربستان به سر می‌برند و هیچ اقدامی برای محاکمه یا آزادی آن‌ها صورت نگرفته است.

معترضان تأکید کردند عمران‌خان باید در سفر به عربستان به همان اندازه که برای دریافت کمک مالی از این کشور تلاش کرد به فکر آزادی زندانیان پاکستانی که بودجه کشور را تأمین می‌کنند می‌بود.

خانواده کارگران پاکستان از دولت خواستند که این کارگران به ویژه بیشتر آن‌ها که سرپرست خانوار هستند را از کشته شدن در عربستان نجات دهند.

از سال 2014 تا کنون دست کم 80 پاکستانی در عربستان گردن زده شدند که آماری بی‌سابقه است.

خانواده کارگران پاکستانی از مسیرهای دور در ایالت خیبرپختونخواه، سند و پنجاب خود را به اسلام‌آباد رسانده‌اند تا از دولت درخواست کنند به وضعیت زندانیان پاکستانی در عربستان رسیدگی شود.

بیش از 10 هزار کارگر پاکستانی در عربستان از 9 ماه قبل تاکنون حقوق دریافت نکرده‌ مدت اقامت آنها نیز رو به اتمام است و هیچ پولی برای اداره زندگی روزمره یا بازگشت به پاکستان ندارند از سوی دیگر در  صورت اعتراض دستگیر و زندانی می‌شوند.

مشکل کارگران این است که سفارت پاکستان حاضر نیست در برابر عربستان از آن‌ها دفاع کند.

سفارت پاکستان در عربستان اقدام به توزیع بسته های حمایتی شامل مقداری سهمیه پیاز، گوجه فرنگی، چای و روغن میان کارگران پاکستانی در عربستان کرد اما آنها با انتقاد شدید از این اقدام سفارت و دولت آن را مضحک دانستند.

 برخی شرکت های سعودی هم در ماه های اخیر اقدام به اخراج کارگران خارجی از جمله کارگران پاکستانی خود کرده اند.

باتوجه به تداوم روند کسری بودجه عربستان که بیشتر به دلیل سیاست های دردسر ساز این کشور در پایین آوردن بهای نفت در بازارهای جهانی ایجاد شده است، به نظر می رسد رکود فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز و رکود اقتصاد، از جمله دلایل اخراج کارگران خارجی از این کشور باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها