واکنش ها به استعفای وزیر جنگ اسرائیل | حماس: استعفای لیبرمن یک پیروزی سیاسی برای غزه است/ شادی و سرور مردم در نوار غزه

واکنش ها به استعفای وزیر جنگ اسرائیل | حماس: استعفای لیبرمن یک پیروزی سیاسی برای غزه است/ شادی و سرور مردم در نوار غزه
چهارشنبه 23 آبان 1397 - 15:11

«آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سمتش استعفا کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش حماس استعفای لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل پس از اعلام آتش بس با غزه را پیروزی سیاسی برای غزه دانست، حماس همچنین استعفای لیبرمن را اعتراف به شکست در مقابل مقاومت و یک زلزله سیاسی در رژیم اشغالگر دانست

خبرنگار العالم از شادی و سرور مردم در نوار غزه به خاطر پیروزی مقاومت و شکست رژیم اشغالگر خبر داد

 رییس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به کشت: استفعای لیبرمن وزیر جنگ رژیم غاصب اسراییلی که پس از شکست عملیاتش در خان یونس حاصل شد، را به گروههای جهادی فلسطین تبریک می گوییم. این پیروزی حاصل هوشیاری و بیداری مقاومت و تلاش و جهاد مشترک و مشارکت در تظاهرات بازگشت بوده است.

احمد المدلل -- عضو جنبش جهاد اسلامی -- در گفتگو با العالم اظهار داشت: لیبرمن و ارتش اشغالگران که همواره ادعا می کردند که تمام ارتش‌های عربی را شکست داده اند اینک توسط نیروهای مقاومت شکست خوردند،  شکست نیروهای نخبه اسراییلی در غزه و کشته شدن مسئول گردان نخبه های رژیم اشغالگر، سرنگونی اتوبوس نظامیان صهیونیستی با موشک کورنت مقاومت فلسطین و نیز استفاده مقاومت از موشکهای جهنم عسقلان از جمله اهانتهایی است که لیبرمن را وادار به استعفا کردند

قدوره فارس -- عضو جنبش فتح -- در گفتگو با العالم گفت: مردم غزه به نیابت از تمام مردم فلسطین مبارزه می کنند، برخی بازنگری ها و بررسی ها درباره مصالحه و راهبرد مقاومت در جنبش فتح در حال انجام است، رژیم اشغالگر از یک بحران رنج می برد و لیبرمن در انجام وعده های خود ناکام ماند و  در مقابل قهرمانان مقاومت شکست سختی خورد

سامي أبو زهري عضو سیاسی جنبش مقاومت فلسطین -- حماس -- در گفتگو با العالم تصریح کرد اعلام استعفای وزیر جنگ اسرائیل نشان دهنده شکاف در کابینه اشغالگران و تسلیم در برابر قدرت سیاسی غزه است.

ماهر صبره یکی دیگر از رهبران جنبش حماس در گفتگو با شبکه العالم گفت: اشغالگران امروز جرات نزدیک شدن به نوار غزه را ندارند، فلسطینیان در کنار مقاومت هستند و با یکدیگر هم صدا هستند

داود شهاب یکی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در گفتگو با العالم گفت: قدرت مقاومت تمام برنامه های لیبرمن و نتانیاهو را خنثی کرد، استعفای لیبرمن اولین نتیجه شکست برای «اسرائیل» است و آنها باید منتظر پیامدهای تلختر نیز باشند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به خاطر مخالفتش با تصمیم کابینه این رژیم در زمینه آتش بس در غزه از سمت خود استعفا کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

لیبرمن که حالا باید او را وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی بخوانیم در اظهاراتی با اشاره به مخالفتش با آتش بس در غزه گفت که پذیرش این آتش بس تسلیم شدن دانست آن را  یک ضربه وحشتناک به امنیت اسرائیل خواند.

شامگاه سه شنبه 22 آبان، دور جدید تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که دو روز طول کشید، با برقراری آتش‌بس پایان یافت به طوری که مقاومت فلسطین موفق شدند شهرک‌نشینان صهیونیست اطراف غزه و شهر عسقلان را به فرار از این مناطق و رفتن به پناهگاه‌ها وادار کند. مقاومت توانست در زمینه بازدارندگی هم در برابر ارتش رژیم صهیونیستی موفق عمل کند.

این در حالی است که شهرک‌نشینان صهیونیست در تظاهراتی در شهرک سدیروت به توافق آتش‌بس اعتراض کردند و با پلیس رژیم صهیونیستی درگیر شدند. ناظران، این تظاهرات‌ها را نشانه دیگری از شکست سیاست‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌دانند. 

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین شامگاه سه شنبه اعلام کردند تلاش‌های مصر به تثبیت آتش‌بس منجر شد، اما تا زمانی به آن پایبند هستند که اشغالگران به آن پایبند باشند.

پربیننده ترین خبرها