رئیس جمهوری قزاقستان:

جنگ تجاری آمریکا باعث رشد تروریسم می شود

جنگ تجاری آمریکا باعث رشد تروریسم می شود
چهارشنبه 23 آبان 1397 - 18:43

نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان گفت: جنگ تجاری که آمریکا با کشورهای دیگر راه انداخته است منجر به تضعیف اقتصاد جهانی و در نهایت بدترشدن وضعیت کشورهای در حال توسعه و قدرت گرفتن جریان های افراط گرایی و تروریستی خواهد شد.

العالم - آسیا

آکی پرس گزارش داد، نظربایف در چهارمین نشست آستانه در روز چهارشنبه (23 آبان) گفت، ما شاهد توسعه یک نظم عادلانه برای همکاری تجاری و سرمایه گذاری به‌عنوان راه خروج از این وضعیت هستیم. جدا از این، راه حل‌های جنگ تجاری باید در اصلاحات سازمان تجارت جهانی در نظر گرفته شود.

شهر آستانه پایتخت قزاقستان در سال 2020 میزبان نشست سازمان تجارت جهانی در سطح وزرا خواهد بود.

یکی از جنگ‌های تجاری رخ داده میان دو کشور چین و آمریکا است که یک سوم از اقتصاد جهان، 20 درصد از صادرات جهانی و بیش از یک سوم از سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی را دربر گرفته است.

رئیس جمهور قزاقستان تصریح کرد: جنگ‌های اقتصادی از جمله جنگ تجاری میان آمریکا و چین منجر به تضعیف اقتصاد جهانی و در نهایت بدترشدن وضعیت تجاری در کشورهای در حال توسعه خواهد شد.

نظربایف افزود، فقر، بیکاری مهم‌ترین عاملین تغذیه قوت گرفتن جریان تروریسم، مهاجرت و جدایی طلبی است. چنین وضعیتی در کشور افغانستان رخ داده و جنگ نتایجی مانند قاچاق مواد مخدر، تروریسم و افراط گرایی داشته است.

نور سلطان نظربایف همچنین بر ایجاد سازمان امنیت جمعی در منطقه آسیا تأکید کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها