کنایه سناتور روس به توهمات ترامپ

کنایه سناتور روس به توهمات ترامپ
پنج‌شنبه 24 آبان 1397 - 11:59

یک مقام پارلمانی روسیه در واکنش به ادعای جدید رئیس جمهوری آمریکا به وی گوشزد کرد، فراموش نکند که بدون ارتش شوروی سابق و شکست هیتلر در جبهه روسی، آمریکایی‌ها اصلا نمی‌توانستند به خاک اروپا پا بگذارند.

 

العالم - اروپا

آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیهبه سخنان "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا درباره اینکه اگر ایالات متحده نبود، فرانسه اکنون آلمانی صحبت می‌کرد، واکنش شدید نشان داد.

این سناتور روس چند نمونه از حوادث تاریخی مهم را رئیس جمهوری آمریکا گوشزد کرد. وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «اگر دونالد ترامپ در جریان واقعیات تاریخی نیست، باید به او یادآور شوم، اگر چنین باشد می‌توان به لهستان گفت که بدون اتحاد جماهیر شوروی این کشور اصلا وجود نداشت و هیتلر این کشور را با خاک یکسان کرده بود. باید به ترامپ یادآور شوم که بدون مقاومت شهر لنینگراد، شهر کورسک و جبهه روسی، هیتلر اجازه نمی‌داد که آمریکایی‌ها به خاک اروپا وارد شوند.»

رئیس جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از نظریه "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه درباره «ارتش مشترک اروپایی» غیروابسته به آمریکا، چنین گفت که در زمان جنگ جهانی اول و دوم، این آلمان بود که متجاوز بود و اگر آمریکا وارد عمل نشده و به اروپایی‌ها کمک نمی‌کرد، مردم پاریس اکنون زبان آلمانی را به خوبی یاد گرفته بودند.

خود ماکرون از دادن پاسخ به این اظهارات توهین‌آمیز ترامپ خودداری کرد و تنها یادآور شد که متحدان واشنگتن و پاریس باید به یکدیگر احترام بگذارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها