لیبی، معافیت از کاهش تولید نفت را خواستار شد

لیبی، معافیت از کاهش تولید نفت را خواستار شد
پنج‌شنبه 24 آبان 1397 - 23:49

«مصطفی صنع الله» رئیس شرکت ملی نفت لیبی گفت، طرابلس امیدوار است با توجه به شرایط خاصی که این کشور دارد، سازمان اوپک، این کشور را از کاهش تولید نفت، معاف کند.

العالم - لیبی

تارنمای «الوسط » لیبی روز پنجشنبه به نقل از صنع الله نوشت، سازمان اوپک و همچنین متحدان آن قرار است به زودی در خصوص کاهش تولید نفت تصمیم گیری کنند اما لیبی به دلیل شرایط خاص حاکم بر آن، خواستار معافیت از کاهش تولید است.
صنع الله افزود، لیبی به دلیل مشکلات امنیتی و کاهش سرمایه گذاری در بخش نفت، هنوز فاصله زیادی با سهمیه تولیدش دارد ،اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت در جهان خوب می دانند ، طی دو سال گذشته لیبی چه اوضاعی داشته و به همین دلیل از حفظ سطح تولید نفت لیبی حمایت کرده اند.
خبرگزاری رویترز چهارشنبه نوشت، اوپک و شرکایش به زودی به بررسی طرحی برای کاهش یک میلیون و 400هزار بشکه ای تولید نفت در سال 2019 می پردازند و قرار است این بار لیبی نیز ملزم به کاهش تولید شود.
رئیس شرکت ملی نفت لیبی اوایل آبان ، تولید روزانه نفت لیبی را بین یک میلیون و 250 تا یک میلیون و 300هزار بشکه نفت در روز اعلام کرد. این کشور امیدوار است تا سال 2022 تولید نفت خود را به دومیلیون بشکه در روز برساند.
لیبی از جمله کشورهای عضو اوپک است. این کشور و نیجریه در توافقنامه سال 2017 که تصمیم گرفته شد تولید نفت به میزان یک میلیون و 800هزار بشکه در روز کاهش یابد، از کاهش تولید نفت معاف شده بودند.
لیبی از زمان سرنگونی نظام سرهنگ قذافی در سال 2011 با مشکل هرج و مرج و بی ثباتی روبه رو است. 
اکنون دو دولت شامل دولت 'وفاق ملی' به ریاست 'فایز السراج' در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور وجود دارد. پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها