نماینده عراقی:

حتی یک ایرانی در عراق به تروریسم متهم نشده

حتی یک ایرانی در عراق به تروریسم متهم نشده
چهارشنبه 10 آبان 1391 - 05:34

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و دفاعي پارلمان عراق با رد ادعاي عربستان سعودي مبني بر دخالت ايران در کشورش تأکيد کرد؛ حتي يک ايراني در ارتباط با اقدامات تروريستي در عراق دستگير نشده است؛ و اين درحالي است که قطر و عربستان با اداره تروريسم در عراق و سوريه، در حال ايفاي نقش آمريکا در منطقه هستند.

"اسکندر وتوت"  در مصاحبه با شبکه العالم، در پاسخ به اتهامات سعودی‌ها مبنی بر دخالت ایران در عراق، اظهار داشت: تا کنون حتی یک ایرانی در ارتباط با مسائل تروریستی در عراق دستگیر نشده است.

وی افزود: این اتهامات درنتیجه کینه توزی کورکورانه رژیم سعودی است؛ ایران کشوری اسلامی و همسایه عراق است که در  بسیاری از مراحل و مشکلات به مردم عراق کمک کرده است.

اسکندر وتوت خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی مانند عراق و سوریه دست به عملیات تروریستی بسیاری زده و قرار گرفتن عربستان سعودی و قطر در محور دشمن صهیونیستی تعجب برانگیز است.

وتوت تأکید کرد: قبلا نیز قطر و عربستان سعودی را به حمایت از تروریسم در عراق متهم کرده ام، زیرا به صورت مستقیم از اقدامات تروریستی در عراق آگاهی دارم.

وی افزود که در دوران اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی، و هنگامی که بعنوان افسر امنیتی خدمت می کرد؛ 3 سعودی وابسته به القاعده را در عراق دستگیر کرده است.

اسکندر وتوت خاطرنشان کرد: اکنون بعنوان مشاور امنیتی وزیر دفاع، عضو مجموعه ای هستم که تا کنون شمار بسیاری از تروریستهای سعودی و لیبیایی را در خاک عراق دستگیر کرده است.

اسکندر وتوت اظهار داشت: برخی افراد که در  منطقه "العامل" بغداد دستگیر شده اند، تلاش می کردند از طریق سازمانهای وابسته به القاعده و گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی" که از سوی قطر حمایت می شود، دست به جنایت و اقدامات تروریستی گسترده بزنند.

وی ادامه داد: اخیرا فعالیتهای گسترده‌ای در عراق برای خرید سلاح از سوی برخی گروه ها در مناطق مرکزی و جنوب عراق صورت گرفت، که تأمین هزینه‌های مالی آن از سوی عربستان سعودی و قطر انجام شد.

این نماینده عراقی با اشاره به دخالتهای ترکیه در کشورش، تأکید کرد: ترکیه از تروریستهای سوریه حمایت تسلیحاتی می کند و پس از آموزش آنها را به خاک سوریه اعزام می کند.

اسکندر وتوت هشدار داد: فتنه انگیزی‌ها و سازماندهی عملیات تروریستی در منطقه همگی در چارچوب توطئه آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید است.

وتوت تأکید کرد: درحالیکه عراق به دنبال برقراری روابط خوب با همسایگان است؛ در عربستان افراد را دعوت می کنند که برای ضربه زدن به وحدت عراق و جنگ با دولت داوطلب شوند.

A.D-30-17:57



پربیننده ترین خبرها