بشار الجعفری در جلسه تصویب قطعنامه «جولان»:

جولان خاک سوریه است و آن را پس خواهیم گرفت

جولان خاک سوریه است و آن را پس خواهیم گرفت
جمعه 25 آبان 1397 - 23:16

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با انتقاد از رأی منفی آمریکا به قطعنامه جولان در این سازمان گفت که نقش ادعایی آمریکا به عنوان حامی صلح به سر آمده است.

العالم - سوریه

«بشار الجعفری»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بر سوری بودن بلندی‌های جولان اشغالی تأکید کرد.

او جمعه شب طی نشست کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از تصویب قطعنامه جولان گفت: «تصویب این قطعنامه با اکثریت قریب به اتفاق پیام واضحی به اسرائیل دارد و آن اینکه اشغال جولان مردود بوده و نقض منشور سازمان ملل و قانون بین‌المللی است».

مجمع عمومی سازمان ملل متحد ساعاتی پیش برای بررسی قطعنامه جولان تشکیل جلسه داد و با ۱۵۱ رأی موافق، چهار رأی ممتنع و تنها دو رأی مخالف که متعلف به آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، این قطعنامه را تصویب کرد.

این قطعنامه بر حاکمیت سوریه بر منطقه جولان اشغالی صحه می‌گذارد و همه اقدامات رژیم صهیونیستی در این منطقه را «باطل و بی‌اعتبار» می‌داند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نماینده سوریه طی سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی به مخالفت ساکنان جولان اشغالی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه از جمله مخالفت با برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: «فرزندان جولان سوریه همه تلاش‌های اشغالگر اسرائیلی برای "یهودی‌سازی" این منطقه را ناکام گذاشتند که آخرین این تلاش‌ها برگزاری انتخابات شورای محلی طی ماه گذشته بود».

بشار الجعفری به رأی مخالف آمریکا به این قطعنامه‌نیز اشاره کرد و تأکید کرد که این اقدام واشنگتن نیز حامل پیام آشکاری است و آن اینکه دیگر نقش ادعایی آمریکا مبنی بر اینکه این کشور حامی صلح در غرب آسیاست، به سر رسیده  و تمام شده است.

او در پایان سخنرانی خود تأکید کرد: «بلندی‌های جولان خاک سوریه است و ما این مناطق را چه با صلح چه با جنگ پس خواهیم گرفت».

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ژوئن ۱۹۶۷ بلندی‌های جولان اشغالی را به اشغال خود درآورد و اخیرا تلاش می‌کند با لابی و فشارهای خود آمریکا را مجبور کند که جولان را به عنوان بخش از فلسطین اشغالی به رسمیت بشناسد.

پربیننده ترین خبرها