پایان ماموریت سفیر ایران در آلمان

پایان ماموریت سفیر ایران در آلمان
شنبه 26 آبان 1397 - 16:51

مراسم تودیع و پایان ماموریت «علی ماجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان برگزار شد.

العالم - ایران / سیاسی

مراسم تودیع «علی ماجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین دیروز (جمعه)‌ با حضور کارکنان سفارت ایران در آلمان برگزار شد.

ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم طی سخنانی خطاب به کارکنان سفارت عنوان کرد: تمامی ما به عنوان کارگزاران جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کنیم تا در جهت تامین منافع مردم عزیزمان گام‌های استوارتری برداریم و در این عرصه از هیچ تلاشی برای رسیدن به این مهم فروگذار نکنیم.

ماجدی از سال 1393 به عنوان سفیر ایران در آلمان مشغول به فعالیت است. وی پیش از این معاون وزیر نفت در امور بین‌المللی و بازرگانی بود.

کاردار جمهوری اسلامی ایران در امارات متحده عربی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل، مدیرکل کشورهای مشترک المنافع وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و معاون وزیر نفت از دیگر سوابق ماجدی در دوران فعالیتش است.

گفتنی است؛ ماجدی به همراه «علی‌خوشرو» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل و «محمدابراهیم طاهریان‌فرد» سه سفیری بودند که قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حالشان شد.

غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نیز در پایان ماموریت خود دیروز (جمعه) 26 آبان ماه با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ملاقات کرد.

مراسم تودیع و خداحافظی طاهریان‌فرد نیز روز پنجشنبه 24 آبان ماه در آنکارا برگزار و وی دیروز (جمعه) به تهران بازگشت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران 19 آبان ماه در برنامه پارک شهر رادیو تهران درباره سه سفیری که مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شده‌اند، اظهار داشت:طبق مقررات وزارت خارجه کسی که سفیر بوده می‌تواند 35 سال سابقه و 65 سال سن داشته باشد و سه سفیر داریم که باید 27 آبان ماه برگردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها