شلیک موشک «بدرP-1» به سوی نیروهای ائتلاف سعودی در صحرای «میدی» یمن

شلیک موشک «بدرP-1» به سوی نیروهای ائتلاف سعودی در صحرای «میدی» یمن
دوشنبه 28 آبان 1397 - 14:41

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک هوشمند به سوی مقر نیروهای ائتلاف سعودی در صحرای «میدی» شلیک کرد.

العالم _ یمن

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر P_1» را به سوی تجمع نیروهای ائتلاف سعودی در «صحرای میدی» واقع در استان «حجة» شلیک کرد.

به نوشته پایگاه خبری «المسیره»، این موشک با دقت بالا به هدف اصابت کرد و به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای شبه‌نظامی همپیمان با ائتلاف سعودی منجر شد.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی، 27 اکتبر گذشته، از موشک بالستیک و هوشمند بدرP-1، پس از انجام آزمایش‌های متعدد رونمایی کرد و در همین روز برای نخستین بار از این موشک علیه مواضع ائتلاف سعودی در ساحل غربی استفاده کرد و یک پایگاه نظامی تازه‌تاسیس نظامیان سودانی را در این جبهه هدف قرار داد.

به اعلام یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، این نوع موشک هوشمند و کوتاه برد، نوع ارتقا یافته موشک بدر 1 است که با سوخت جامد کار می‌کند دقت اصابت آن تا سه متر است و یمن در سال 2018 از توانمندی شلیک موشکها با دقت بالا برخوردار شده است و به زودی از سامانه‌های موشکی دیگری خبر خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها