رقابت کشورهای عربی و اروپایی برای بازگشت به سوریه

رقابت کشورهای عربی و اروپایی برای بازگشت به سوریه
دوشنبه 28 آبان 1397 - 23:03

معاون وزیر خارجه سوریه از اعزام هیات هایی از کشورهای عربی و اروپایی برای بررسی وضعیت سفارت هایشان در دمشق خبر داد.

العالم _ سوریه

ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه در گفتگو با المیادین اظهارداشت: شماری از کشورهای عربی و اروپایی هیات هایی را برای بررسی وضعیت سفارت هایشان در دمشق اعزام کرده اند.

شایان ذکر است؛ فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه در واکنش به اخباری درباره قصد امارات عربی متحده برای ازسرگیری فعالیت سفارتخانه این کشور در دمشق، گفت: کشورش از اقدام کشورهای عربی در این خصوص استقبال می‌کند. 

مقداد به روزنامه الوطن سوریه گفت: ما از هر گام کشورهایی عربی که سفارت خود در سوریه را بستند، جهت بازگشایی سفارت استقبال می‌کنیم. تصمیم بازگشایی سفارت امارات نیز مربوط به این کشور است و امارات است که این خبر را اعلام می‌کند. 

گفتنی است؛ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل وزیر خارجه بحرین با همتای سوری خود مواجه شد و گفتگوی مختصری بین آنها صورت پذیرفت که اگر چه وزیر خارجه بحرین مدعی است برای این دیدار هیچ برنامه ریزی قبلی صورت نگرفته است اما واقعیت آن است که برخی از کشورهای منطقه و در راس آن بحرین بدون اجازه عربستان هیچ اقدامی انجام نمی دهند و این یعنی آنکه محور ضد ایرانی در منطقه بعد از تحمل شکست در جنگی 7 ساله علیه سوریه اینک درصدد جذب این کشور برآمده اند. بی گمان هدایت راهبردی این پروژه از ریاض و ابوظبی صورت می پذیرد.
 

پربیننده ترین خبرها