آخرین "مسیحی" شهر حمص کشته شد

آخرین
پنج‌شنبه 11 آبان 1391 - 18:31

تنها مسيحي باقيمانده در شهر حمص، روز گذشتهبه ضرب گلوله تروريست هاي سوري کشته شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، از زمان آغاز حملات افراد مسلح در سوریه، مسیحیان نیز همانند دیگر شهروندان سوری هدف حملات تروریستی بودند. شدت حملات تروریست های تکفیری در سوریه علیه مسیحیان به گونه ای است که همه مسیحیان از شهر حمص سوریه - که بیش از یک سال جولانگاه تروریست های تکفیری بوده است- گریخته اند.

به گزارش خبرگزاري "فيدس" (fides) واتيكان، روز گذشته تنها مسیحی که شهر حمص را ترک نکرده بود به ضرب گلوله يك تك تيرانداز كشته شد؛ الياس منصور 84 ساله از پيروان كليساي روم ارتدوكس بود .

پیش از این گزارشات متعددی از حملات تروریست های مسلح علیه مسیحیان سوری در رسانه ها منتشر شده بود.

در روز 25 ماه اكتبر گذشته، جسد "فادي جميل حدّاد" كشيش كليساي "ايلياي پيامبر" وابسته به كليساي روم ارتدوكس در شهر "قطنا" در "ريف دمشق" در حالی پيدا شد که آثار شكنجه بر جسد وی نمایان بود؛ تروریست ها چشمان وی را از حدقه درآورده و پوست سرش را کنده بودند.

بر اساس بیانیه كليساي روم ارتدوكس، كشيش فادي روز 18 اكتبر تلاش كرد با ربايندگان گروهي از مسيحيان براي آزادي آنها مذاكره كند، اما افراد مسلح، وي و يكی از دستيارانش را نيز ربودند.

در مراسم تشييع پيكر كشيش فادی در روز 26 اكتبر هم  2 غیر نظامی و تنی چند از نظامیان ارتش سوریه بر اثر انفجار بمب  کشته شدند.

همچنین در حادثه ای دیگر، كليساي "كيفورك مقدس" در حلب، وابسته به كليساي ارامنۀ سوريه نیز روز 25 اكتبر هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت.

شدت حملات تروریست های تکفیری در سوریه علیه اقلیت های مذهبی به گونه ای است که اقلیت ها در این کشور بیش از دیگران نگران سقوط دولت بشار اسد و به قدرت رسیدن مخالفان تکفیری هستند.

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها