دموکرات‌ها، موضوع استفاده از ایمیل شخصی توسط ایوانکا ترامپ را بررسی می‌کنند

دموکرات‌ها، موضوع استفاده از ایمیل شخصی توسط ایوانکا ترامپ را بررسی می‌کنند
چهارشنبه 30 آبان 1397 - 11:22

عضو دموکرات کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که مساله استفاده از ایمیل شخصی برای کارهای تجاری مربوط به دولت از سوی دختر رئیس جمهور این کشور را بررسی خواهند کرد.

العالم- آمریکا

یک کمیته در کنگره آمریکا درباره گزارش‌های مربوط به استفاده «ایوانکا ترامپ» دختر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از ایمیل‌ شخصی برای کار، تحقیق می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقام‌های کاخ سفید حین بررسی ایمیلهای جمع‌آوری شده پاییز گذشته از جانب پنج نهاد کابینه متوجه شده‌اند، ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهور آمریکا با مشاوران کاخ سفید، مقام‌های کابینه و مشاوران خود از طریق ایمیل شخصی ارتباط داشته و با این اقدام، قواعد مربوط به اسناد فدرال را نقض کرده است. 

«الیجا کامینگز» عضو دموکرات‌ در کمیته نظارتیِ مجلس نمایندگان آمریکا گفته است، این کمیته مسئله ارتباطات کاخ سفید را در ماه ژانویه بررسی خواهد کرد. 

در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی «هیلاری کلینتون» رقیب دموکراتِ ترامپ از ایمیل شخصی استفاده مشابهی کرده بود و  این مسئله در رقابت‌های انتخاباتی آن سال، اهرم فشاری علیه کلینتون شده بود.

برخی از دستیاران کاخ سفید از میزان استفاده ایوانکا از ایمیل‌های شخصی شگفت‌زده شده‌اند. در این میان، ایوانکا ترامپ گفته است که دلیل این اقدام عدم آشنایی کافی وی با جزئیات قوانین مربوطه است.

فارس

پربیننده ترین خبرها