سازمان ملل جنایت جنگی شورشیان سوریه را بررسی می کند

سازمان ملل جنایت جنگی شورشیان سوریه را بررسی می کند
جمعه 12 آبان 1391 - 13:55

دفتر حقوق بشر سازمان ملل، گشايش پرونده براي تحقيق در جنايت هاي جنگي گروه‌هاي مسلح سوري را خواستار شد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، "رابرت كالويل" سخنگوي دفتر سازمان با اشاره به انتشار فيلم‌هايي كه در آن، گروه‌هاي مسلح اقدام به كشتن سربازاني مي‌كنند كه خود را تسليم كرده‌اند، گشايش پرونده‌اي براي تحقيقات بيشتر در اين زمينه را خواستار شد.

كالويل گفت: در فيلم منتشر شده از اين ماجرا، نمي‌توان به صورت فوري قضاوت كرد كه عاملان اين قتل‌ها چه كساني هستند. بايد اين مساله را با تامل بررسي كرد و اين كار انجام خواهد شد.

وي افزود: اطلاعات اوليه حاكي از آن است كه اين سربازان، دست از جنگ كشيده بودند و به اين ترتيب، اين اقدام در چارچوب جنايت جنگي مي گنجد.

كالويل اين گونه اعدام هاي ميداني و بدون محاكمه را مايه تاسف دانست.

ديده‌بان حقوق بشر سوريه، ديروز اعلام كرد كه گروه‌هاي مسلح مخالف نظام سوري، سه پايگاه نظامي در اطراف منطقه "سراقب الواقعه " را در جاده‌اي كه شمال و جنوب سوريه را به يكديگر پيوند مي دهد، تصرف كردند و 28 سرباز سوري را در آنها به قتل رساندند.

فيلم‌هاي ويديويي گرفته شده از اين حمله نشان مي دهد كه برخي از سربازان، پس از آن كه خود را تسليم كردند، اعدام شدند و گروه هاي مسلح با آنان با خشونت رفتار كردند و آنها را "سگ هاي اسد" خواندند آنگاه در حالي كه آنها را بر روي زمين نشانده بودند، يكي يكي آنها را با شليك گلوله اعدام كردند.

 گفتنی است که این تنها جنایت گروه‌های تروریستی القاعده و شورشیان مسلح مورد حمایت آمریکا، اعراب و ترکیه در سوریه نیست و آنها در طول ماه‌های گذشته هزاران نفر از مردم سوریه را به این ترتیب تیرباران کرده و کشته‌اند.

 

26

پربیننده ترین خبرها