در نشست خبری نشست شورای حکام؛

اجراي کامل ايران در برابر تعهداتش در برجام

اجراي کامل ايران در برابر تعهداتش در برجام
پنج‌شنبه 1 آذر 1397 - 21:11

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی:ایران درحال اجرا کردن تعهداتش براساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

العالم - جهان

یوکیا آمانو پس از برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشستی خبری حضور یافت.

ايران تعهدات خود را به طور کامل اجرا کرده است 

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت: من به اطلاع شورای حکام رساندم که ایران درحال اجرا کردن تعهدات خود براساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. بسیار ضروری است که ایران همچنان به طور کامل این تعهدات را اجرا کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان به راستی آزمایی درباره عدم انحراف مواد هسته ای اعلام شده به وسیله ی ایران - براساس توافقنامه پادمان - اقدام می کند. ارزیابی درباره فقدان مواد هسته ای و فعالیت های اعلام نشده در ایران، ادامه دارد.

تاکيد بر همکاری صلح آمیز در زمینه انرژی اتمی برای مقاصد درمانی

يوکيا آمانو گفت قبل از آنکه به پرسش های شما خبرنگاران پاسخ بدهم می خواهم اشاره ای به چند نکته داشته باشم. من به اطلاع شورای حکام رساندم که آمادگی ها برای برنامه همکاری فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی در سالهای 2020 و 2021 به خوبی درحال فراهم شدن است. من بر اهمیت این موضوع تاکید کردم که آژانس بین المللی انرژی اتمی باید اطمینان حاصل کند که برای پاسخ دادن به تقاضاهای فزاینده کشورهای عضو برای استفاده از خدمات ما ، از بودجه کافی برخوردار است. در دسترس قرار دادن علم و فناوری هسته ای برای کمک به کشورها - به منظور دستیابی کشورها به اهداف توسعه ای شان - عنصر اصلی کار ما را تشکیل می دهد.

یوکیا آمانو افزود: فعالیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه کنترل سرطان بسیار مورد توجه و قدردانی کشورهای عضو قرار دارد. آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان به بازنگری و بررسی در زمینه برنامه ها برای درمان سرطان اقدام می کند. ما درحال کار روی یک توافق اداری هستیم که باعث تقویت همکاری ما با سازمان جهانی بهداشت و سایر شرکای کلیدی ما در زمینه کنترل سرطان می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها