نجات صدها مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه

نجات صدها مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه
جمعه 2 آذر 1397 - 03:36

مقامات اسپانیا اعلام کردند روز پنجشنبه 778 مهاجر را که با چندین قایق در غرب دریای مدیترانه بودند نجات داده اند و این در حالی است که 14 مهاجر دیگر احتمالا در امواج دریا ناپدید شده اند.

العالم - اروپا

دستگاه های امداد رسانی دریایی که به دولت اسپانیا وابسته هستند، در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشتند به 590 مهاجر که با 12 قایق در دریا بودند، کمک رسانی کرده اند.

این منابع اعلام کردند در یکی از قایق ها "اشخاص نجات داده شده گفته اند 14 نفر در دریا ناپدید شده اند" و عملیاتی در تلاش برای یافتن آنها آغاز شده است.

گارد ساحلی اسپانیا نیز به نوبه خود اعلام کرد 188 مهاجر را در شمال آفریقا نجات داده است. از آغاز فصل تابستان اسپانیا به دروازه اصلی ورود مهاجران غیرقانونی به اروپا از طریق دریا تبدیل شده است که پیش از آن از طریق یونان و ایتالیا به اروپا وارد می شدند.

به گفته وزارت کشور اسپانیا حدود 50 هزار مهاجر غیرقانونی و پناهجو از ماه ژانویه با استفاده از نزدیک به دو هزار قایق به اسپانیا رسیده اند.

به گفته سازمان بین المللی مهاجرت، از آغاز امسال بیش از 600 مهاجر غیر قانونی نیز در غرب دریای مدیترانه در تلاش برای رسیدن به اسپانیا جان باخته اند. آمار قربانیان مهاجران غیرقانونی به شدت افزایش یافته است به طوری که در سال 2017 در این منطقه 224 مهاجر جان باخته بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها