قیمت جهانی طلا امروز 2 آذر 97

قیمت جهانی طلا امروز 2 آذر 97
جمعه 2 آذر 1397 - 08:57

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۲۲۸ دلار و ۴۹ سنت رسید.

 

العالم - اقتصادی

در حالی که تردیدهایی در مورد تداوم روند فعلی افزایش نرخ بهره وسط فدرال رزرو آمریکا ایجاد شده، قیمت طلا امروز در معاملات اولیه آسیایی تقریبا ثابت بود و افزایش قیمت های اخیر خود را حفظ کرد. فلز زرد در مسیر ثبت دومین هفته افزایش متوالی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.01 درصد کاهش به 1228 دلار و 49 سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 0.4 درصد رشد داشته، در حالی که در هفته گذشته نیز افزایش یک درصدی را تجربه کرده بود. قیمت طلا ی آمریکا هم 0.05 درصد رشد داشت و به 1228 دلار و 60 سنت رسید.

به احتمال زیاد فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه دسامبر خود، برای چهارمین بار در سال جاری میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد، اما سرمایه گذاران مطمئن نیستند که بانک مرکزی آمریکا در سال آینده تا چند نوبت می تواند بدون به خطر انداختن اقتصاد این کشور نرخ بهره را افزایش دهد.

چین اتهامات آمریکا در مورد اعمال رویه های تجاری «غیرعادلانه» را رد کرده و از واشنگتن خواسته تا از مواضع تحریک آمیز خودداری کند. این موضع گیری ها نشان می دهد که در آستانه نشست گروه 20، دو طرف جنگ تجاری تمایل چندانی به عقب نشینی در مقابل هم ندارند.

به گفته یک مقام ارشد اروپایی تنش های تجاری میان آمریکا و چین احتمالا بر کل نشست هفته آینده کشورهای عضو گروه 20 سایه خواهد افکند. وی اضافه کرده که اتحادیه اروپا تمایل دارد نقش یک میانجی را مابین چین و آمریکا بازی کند.

همزمان با شروع فصل ازدواج های سنتی، تقاضا برای خرید فیزیکی طلا در هند در این هفته افزایش یافته است. افت قیمت طلا در هند به نزدیکی پایین ترین رقم 6 هفته گذشته نیز در رشد تقاضا برای خرید فلز زرد موثر بوده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها