کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به «نیروهای دموکراتیک سوریه»

کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به «نیروهای دموکراتیک سوریه»
يکشنبه 4 آذر 1397 - 21:06

سخنگوی نیروهای کُرد سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دارند از کمک‌های تسلحیاتی واشنگتن به این نیروها با وجود مخالفت شدید ترکیه خبر داد.

العالم - سوریه

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد آمریکا با ادعای مقابله با داعش به تسلیح کُردهای سوری در شرق سوریه ادامه می‌دهد.

یک سخنگوی ارشد کردهای سوریه به بخش ترکیه‌ای زبان خبرگزاری اسپوتینک گفت واشنگتن برای مقابله با تروریست‌های داعش در شهرک‌های «هجین» و «باغوز» در استان دیروالزور سوریه، آنها را به انواع تسلیحات مجهز کرده است.

این سخنگوی نیروهای کرد به شرط عدم افشای نام گفت: « ما 300 کامیون آمریکایی حاوی تیربار، موشک، گلوله توپ و خودروهای زره‌پوش دریافت کرده‌ایم. این تسلیحات در انبار پایگاه‌های آمریکایی دپو شده است و در صورت لزوم در نواحی مختلف توزیع خواهد شد.»

او اضافه کرد این محموله تسلیحاتی شبانه و در پایگاه‌های مخفی تحویل آنها شده است تا توجه رسانه‌ها و ترکیه را جلب نکند.

گروه موسوم به «یگانهای مدافع خلق» کُرد، هسته اصلی نیروهای دمکراتیک است و ترکیه عناصر مدافع خلق را شاخه سوری گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) می‌داند و بارها تهدید کرده که تداوم حضور این نظامیان در سوریه خط قرمز آنکارا است.

این ادعا درحالی مطرح می‌شود که عناصر گروه تروریستی داعش در جریان درگیری‌های شدید با نیروهای دموکراتیک سوریه، شهرک «البحره» را از تسلط این گروه خارج کردند و به اشغال خود درآوردند.

واشنگتن مدعی است جنگنده‌های ائتلاف این کشور نیز در حال پشتیبانی از نیروهای کُرد در نبرد با داعش هستند. در حمله جنگنده‌های این ائتلاف در طی چند هفته اخیر در حمله به مناطق مسکونی حومه دیرالزور، ده‌ها نفر از شهروندان سوری کشته شده‌اند. 

فارس

پربیننده ترین خبرها